۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82027343
T T
۰ نفر
انتخابات مجامع هلال احمر ماه آینده در گیلان برگزار می شود

رشت - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری چهارمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر ماه آینده همزمان با سراسر كشور در این استان خبر داد.

علی رضا خصوصی روز شنبه در جلسه هم اندیشی چهارمین دوره از انتخابات مجامع هلال احمر استان گیلان در رشت با اشاره به برگزاری این انتخابات در سه مرحله شهرستانی، استانی و كشوری افزود: مرحله شهرستانی این انتخابات ، بیست و سوم اردیبهشت برگزار می شود.
رئیس ستاد اجرایی انتخابات هلال احمر گیلان اظهار داشت: انتخابات هلال احمر بر اساس آمار صحیح و به دور از بزرگ نمایی آمار و ارقام در محیطی كاملا امن و آرام و با حضور افراد ثابت قدم و مسئولیت پذیر برگزار می شود.
وی تصریح كرد: اعضای فعال كه با پرداخت حق عضویت مستمر سالیانه به عضویت درآمده و یا داوطلب فعال كه به صورت داوطلبانه توانمندی های خود را در چهار گروه خدمات هدایتی ، حمایتی، مشاركتی و مهارتی به صورت مستمر برای اهداف جمعیت به كار می گیرند ، می توانند در این انتخابات به عنوان نامزد یا رای دهنده حضور یابند.
وی اظهار كرد: افراد بالای 18 سال و دارای شش ماه سابقه عضویت یا داوطلبی فعال می توانند به عنوان انتخاب كننده و افراد دارای 25 سال سن با مدرك تحصیلی كارشناسی یا معدل و دارای سه سال سابقه كار اجرایی و دو سال سابقه فعالیت داوطلبانه به عنوان نامزد هیات شورای اجرایی و بازرسی حضور یابند.
خصوصی با اشاره به تفاوت انتخاب شوندگان در شهرستان و استان یادآور شد: در مجمع استان برای هیات مدیره و بازرسی، داشتن پنج سال سابقه كار اجرایی با تجربه مفید بر اساس مستندات لازم است كه بازرسان باید ترجیحا دارای تجربه كار در امور مالی باشند.
وی بیان داشت: خدمت به مردم سعادتی بزرگ است و جمعیت هلال احمر زمینه ساز خدمت صادقانه است كه اساس آن با مشاركت و حضور آحاد جامعه پایه گذاری شده است و ما امروز امانتدار اعتماد خالصانه همین مردم هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح كرد: فعالیت در این جمعیت بر اساس خدمات داوطلبانه انجام می گیرد و اركان این نهاد مردمی نیز باید بر اساس انتخابات با حضور همین اعضا كه همواره در كنار هلال احمر می باشند، صورت گیرد.
وی با اشاره به ثبت 15 هزار و 576 نفر عضو در سامانه هلال احمر گیلان یادآور شد: این اعضا در دو گروه زیر 29 سال كه به صورت امدادگر، نجاتگر و عضو جوان در طرح های مختلف و كشیك های نوروزی، طرح های تابستانی و زمستان در جمعیت حضور دارند و گروه بالای 29 سال نیز به عنوان داوطلب در چهار گروه حمایت، مشاركت ، هدایت و مهارت كه بر اساس توان مالی و مهارت های خاص با هلال احمر همكاری می كنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار داشت: سه هزار و 176 داوطلب نیز در گیلان دارای شرایط حضور در انتخابات هلال احمر بر اساس سامانه طراحی شده از سوی مركز هستند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان این جلسه گفت: نوع خدمات در هلال احمر بر اساس رنگ پوست و نژاد نیست بلكه هدف اصلی امدادرسانی و كمك به انسان های بی پناه در حوادث و سوانح است ، بنابراین بایستی زمینه را برای حضور حداكثری افراد مومن و متعهد فراهم كنیم تا در تصمیم سازی های هلال احمر مشاركت داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی موسوی با تاكید بر حضور حداكثری در انتخابات مجامع هلال احمر افزود: انتخابات باید در فضایی سالم به دور از حب و بغض و انتشار هر گونه آمار جعلی و ساختگی باشد و این مهم با بی طرفی و بسترسازی برای حضور افراد مستعهد و متعهد امكان پذیر است.
7286/6070