۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳
کد خبر: 82027653
T T
۰ نفر
باند مسلح داعش در لبنان كشف و متلاشي شد

بيروت – ايرنا – اداره كل امنيت عمومي لبنان يك باند مسلح خطرناك وابسته به گروه تروريستي تكفيري داعش را كشف و متلاشي و برخي از اعضاي لبناني و سوري آن را پيش از ارتكاب جنايتي تروريستي بازداشت كرد.

به گزارش ايرنا، اين باند تروريستي داعش تحت پوشش يك مدرسه ديني دريك منطقه شمال لبنان فعاليت مي كرد و عناصر جوان را با آموزش درس هاي ديني مبتني بر متون وهابي آموزش داده و برخي را راهي الرقه در سوريه مي كرد تا به آنچه « سرزمين خلافت» خوانده مي شود، بپيوندند و برخي را هم براي عمليات تروريستي انتحاري در داخل لبنان آماده سازي مي كرد.
يك تروريست لبناني به نام «عمرالصاطم» كه در استان الرقه اردوگاه اصلي داعش در سوريه به سر مي برد، اين باند را كه ماموريت آن جذب عناصر تكفيري و آماده سازي آنها براي عمليات تروريستي انتحاري بود، هدايت مي كرد.
نيروهاي امنيت عمومي لبنان با بازداشت يك تبعه سوري (بيست و چند ساله) در منطقه عكار در شمال لبنان موفق شدند جلوي يك عمليات تروريستي انتحاري را كه داعش سعي داشته انجام دهد، بگيرند.
اين تروريست تبعه سوريه اعتراف كرده است كه تحت امر عمر الصاطم (سركرده باند) و منتظر مشخص شدن هدف و اعلام ساعت صفر براي انجام عمليات انتحاري بوده است.
اداره كل امنيت عمومي لبنان هفته گذشته طي بيانيه اي اعلام كرد كه موفق به كشف يك باند تروريستي وابسته به داعش و بازداشت پنج تن از اعضاي آن شده كه چهار عضو آن لبناني و يك عضو هم تبعه سوريه است.
اداره كل امنيت عمومي لبنان روز پنجشنبه گذشته هم با صدور بيانيه اي اعلام كرد: در چارچوب فعاليت هاي گروه هاي تروريستي و باندهاي خفته وابسته به آنها و بعد از عمليات دقيق رهگيري، يك تبعه سوري به نام (م.ف) به اتهام عضويت در گروهي تروريستي بازداشت شد.
در اين بيانيه آمده است كه عنصر بازداشت شده اعتراف كرده است كه در چارچوب يك گروه مسلح به سركردگي (ع.ح) تبعه سوري ملقب به ابوالقعقاع در درگيري هاي شهرك عرسال عليه ارتش لبنان مشاركت داشته و با گروه تروريستي داعش بيعت كرده است.
وي همچنين اعتراف كرده است كه در بمب گذاري ها و ساخت مواد منفجره شركت داشته و به دستور يك تبعه لبنان به نام (ع.ص) ملقب به ابوالخطاب لبناني كه از سركردگان داعش در شهر الرقه به شمار مي آيد، درحال برنامه ريزي براي يك عمليات انتحاري در يك ايست و بازرسي ارتش لبنان بوده است.
خاورم*(4)*390* 1324