۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۸:۰۸
کد خبر: 82028225
T T
۰ نفر
منطقه حفاظت شده گنو بندرعباس با مشاركت مردم محلي پاكسازي شد

بندرعباس- ايرنا- رئيس منطقه حفاظت شده گنو بندرعباس گفت: با مشاركت مردم محلي و علاقمندان به محيط زيست در روستاي تازيان پايين اين شهرستان بخشي از اين منطقه پاكسازي شد.

به گزارش يكشنبه خبرنگار ايرنا، عبدالرضا دهقاني به خبرنگاران اظهار داشت: در اين اقدام زيست محيطي كه با همكاري سرمحيط باني منطقه حفاظت شده گنو انجام شد، سه كيلومتر از مسافت اين منطقه پاكسازي شد.
وي با اشاره به اهميت مشاركت مردم در حفاظت از محيط زيست، افزود: جلب مشاركت هاي مردمي در قالب ايجاد و حمايت از سمن هاي زيست محيطي و همراهي راهنمايان گردشگري براي صيانت از محيط زيست يكي از اولويت ها و برنامه هاي مهم اداره كل محيط زيست هرمزگان است.
منطقه حفاظت شده گنو در فاصله 40 كيلومتري شمال غربي شهر بندرعباس واقه شده و بر دشت خليج فارس كه مرتفع ترين قله آن بنام 'نصيري' 2347 متر از سطح دريا ارتفاع دارد مسلط است
اين منطقه حفاظت شده كه در حال حاضر بيش از 40 هزار هكتار وسعت دارد، در سال 1351 تاسيس شده است.
منطقه حفاظت شده گنو به دليل برخورداري از ويژگي هاي منحصر به فرد اقليمي، گياهي و جانوري، داراي درجه تنوع زيستي زياد و ارزش هاي بالاي حفاظتي در سطح جهاني است كه بر همين اساس، در سال 1355 به شبكه ذخيره گاه هاي زيست كره مسكون(MAB ) پيوست.
گنو به دليل آنكه منطقه اي گذرگاهي محسوب مي شود، از تنوع اقليمي و زيستي قابل توجهي برخوردار است از نظر حفظ تنوع گياهي مناطق مهم رويشي كشور، گونه هاي خاص و همين طور گونه هاي بومي بسيار حايز اهميت مي باشد.
از سوي ديگر، به دليل وجود چشمه هاي آب گرم و آب و هواي مطبوع به ويژه در ايام مختلف سال، از جمله تابستان تفرجگاهي پرطرفدار براي مردم محلي و طبيعت گردان است.
7198/ 6048