۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82031625
T T
۰ نفر
معاون استاندار یزد: ایجاد فرصت های برابر برای زنان و مردان

یزد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: اعتقاد دولت یازدهم ایجاد فرصت های برابر برای حضور زنان و مردان در جامعه است.

به گزارش ایرنا محمد علی طالبی روز سه شنبه در همایش بانوان فاطمی و تجلیل از زنان برگزیده استان با بیان اینكه دولت تدبیر و امید توجه ویژه به زنان دارد گفت: در این دولت فرصت های برابر و خوبی برای این قشر ایجاد شده است.
وی با اشاره بكار گیری زنان در پست های مدیریتی در دولت یازدهم افزود: امیدواریم كه این روند در آینده هم دنبال شود و شاهد نقش آفرینی زنان در عرصه های مختلف باشیم.
معاون استانار یزد اظهار كرد: هر چه حضور مشاركت بانوان در زمینه های مختلف بیشتر باشد جامعه ای پویاتر و بدون مسائل و مشكلات و آسیب های اجتماعی خواهیم داشت.
وی ضمن قدردانی از دفتر امور بانوان استانداری یزد گفت: در دو سال گذشته شاهد ارتقاء افزایش مشاركت بانوان این استان در زمینه های مختلف هستیم.
طالبی تصریح كرد: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشكیل می دهند و نقش موثری در توسعه فرهنگی و اقتصادی دارند .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد همچنین بر الگو گیری از سیره و منش حضرت فاطمه زهرا (س) تاكید كرد.
در این مراسم از زنان برگزیده استان در زمینه های مختلف با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.
همایش بانوان فاطمی و تجلیل از زنان برگزیده استان یزد به مناسبت بزرگداشت هفته زن و گرامیداشت سالروز تولد دخت نبی اكرم (ص) برگزار گردید.
از جمعیت یك میلیون و 70 نفری استان یزد 520 هزار و 864 نفر زن هستند.
همچنین از مجموع زنان استان 42 هزار و 550 هزار نفر شاغل می باشند و تعداد زنان بی سرپرست ، بدسرپرست و سرپرست خانوار به ترتیب هشت هزار و 521 ، 229 نفر و شش هزار و 589 نفر اعلام شده است.
2088/ 6197