فاز4 مجتمع صنعتی اسفراین تا پایان سال 95به بهره برداری می رسد

اسفراین - ایرنا - فرماندار اسفراین با اشاره به پیشرفت 75 درصدی پروژه طرح تكمیلی مجتمع صنعتی اسفراین (فاز4) گفت: این پروژه صنعتی تا پایان سال 95 به بهر برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، مهدی عابدی شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اجرای طرح تكمیلی مجتمع فولاد اسفراین (فاز4) از سال های گذشته آغاز شده است اما در فضای پسا برجام، فرصت ورود ماشین آلات این مجموعه از خارج مهیا شد و تاكنون 3 محموله از ماشین آلات این طرح تكمیلی وارد شهرستان شده است .
وی افزود: پس از بارگیری و ورود باقی مانده محموله ماشین طرح تكمیلی مجتمع فولاد اسفراین به شهرستان، نصب این تجهیزات و ماشین آلات آغاز و براساس زمان بندی انجام شده این پروژه صنعتی تا پایان سال به بهره بردای می رسد .
فرمانداراسفراین تصریح كرد: 94میلیون یورو برای این پروژه صنعتی سرمایه گذاری و اختصاص یافته كه با بهره برداری از آن 200فرصت اشتغال مستقیم در شهرستان ایجاد می شود .
وی بابیان اینكه مجتمع صنعتی اسفراین زیرساخت صنعتی بسیار خوبی برای شهرستان فراهم كرده است كه می تواند مواد اولیه زنجیره تولید در حوزه های مختلف را در اختیار واحدهای صنعتی و تولیدی قرار دهد تصریح كرد: در بازدید امروز از این مجتمع به همراه مسئولان شهرستان مشكلات بخش صنعت به ویژه دغدغه های پیشرفت فیزیكی فاز 4 مجتمع فولاد مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
شهرستان 127 هزارنفری اسفراین در 60كیلومتری جنوب شرقی بجنورد قراردارد و با دارا بودن دو واحد تولیدی صنعتی مهم فولاد و لوله گستر قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود .
/7189 / 1744