۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷
کد خبر: 82047216
T T
۰ نفر

ترويج ايثار و شهادت در كتاب هاي درسي

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷
کد خبر: 82047216
ترويج ايثار و شهادت در كتاب هاي درسي

مشهد- ايرنا- مديركل امور شهدا و ايثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: توليد كتاب هاي درسي با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در دستور كار قرار دارد.

به گزارش ايرنا محمدحسين كفراشي روز يكشنبه در آيين پاياني طرح شهيدپژوهي در مشهد افزود: در پي تشكيل شوراي عالي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت با حضور رئيس جمهوري، شوراي ترويج فرهنگ ايثار در وزارت آموزش و پرورش نيز شكل گرفت.
وي هدف اصلي تشكيل اين شورا را نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت در بين دانش آموزان خواند و اظهار كرد: با تشكيل اين شورا باقوت تمام براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت كار مي شود.
وي گفت: در اين راستا توليد محتواي آموزشي براي كتاب هاي درسي و برگزاري يادواره هاي دانش آموزان شهيد با هدف معرفي هرچه بيشتر و بهتر اين شهدا به دانش آموزان از مهمترين برنامه هاي در نظر گرفته شده است.
كفراشي با اشاره به وجود 36 هزار دانش آموز شهيد در كشور افزود: شهيد شاخص ملي امسال از ميان شهداي دانش آموز استان خراسان رضوي انتخاب شده است.
وي اظهار كرد: اين شهيد ملي 'احمد نظيف' از شهرستان سبزوار است كه در سن 10 سالگي به جبهه رفت و در منطقه قلاويزان مهران بر اثر اصابت تركش به درجه رفيع شهادت نائل شد.
وي با اشاره به برگزاري يادواره شهداي دانش آموز در اسفند سال گذشته به صورت سراسري، گفت: امسال نيز برگزاري يادواره هاي شهداي دانش آموز در سطح گسترده با حضور 13 ميليوني دانش آموزان كشور برگزار مي شود.
مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي نيز در اين آيين، شهيد پژوهي را از طرح هاي ابتكاري اين اداره كل در عرصه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت عنوان و بيان كرد: اين طرح به منظور تحقق اهداف يكي از ساحت هاي ششگانه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به نام ساحت اعتقادي، ديني و اخلاقي، ويژه دانش آموزان برنامه ريزي شده است.
سيدجواد حسيني افزود: اين طرح از 1.5 سال پيش مطرح شد كه با استقبال دانش آموزان روبه رو شد و در اجراي آن 35 هزار اثر از سوي دانش آموزان استان توليد شد.
وي اظهار كرد: 250 اثر برتر از اين تعداد مورد تشويق قرار مي گيرند و كتابچه اي از تمام آثار برتر و برگزيده شهيدپژوهي دانش آموزان خراسان رضوي منتشر مي شود.
وي گفت: در ادامه اين برنامه، طرح شهيدپژوهي موضوعي امسال در دستور كار قرار گرفته است.
مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي افزود: در اين طرح ويژگي دانش آموز برتر از سند تحول بنيادين استخراج و با تحقيق از سوي دانش آموزان اين ويژگي ها در شهداي دانش آموز جست و جو و معرفي مي شود.
در اين آيين از طرح هاي برتر شهيدپژوهي خراسان رضوي تجليل شد.
7496/6053/5132
۰ نفر