۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵
کد خبر: 82047479
T T
۰ نفر

تامين منابع مالي صنايع كوچك گيلان از طريق فرابورس

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵
کد خبر: 82047479
تامين منابع مالي صنايع كوچك گيلان از طريق فرابورس

رشت- ايرنا- مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي گيلان از تامين منابع مالي صنايع كوچك استان از طريق بازار سرمايه فرا بورس خبر داد.

طهمورث لاهوتي اشكوري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين بازار شركتهاي متقاضي در فرابورس ايران پذيرفته شده و علاوه بر برخورداري از تمامي مزايا در بازار سرمايه ، مشمول مزاياي ويژه اين بازار نيز مي شوند .
وي درباره تامين مالي صنايع كوچك از طريق فرابورس و اهميت آن اظهار كرد: با توجه به اينكه تا كنون امكان تامين مالي صنايع كوچك از طريق بازار سرمايه در كشور فراهم نبوده است ، در يك سال گذشته تلاش بسيار زيادي توسط اين معاونت براي تامين نقدينگي واحدهاي صنعتي در بازار فرابورس انجام شد ، كه نتيجه آن ايجاد بازار صنايع كوچك و متوسط در فرابورس است.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي استان گيلان درباره نقش بازار شركتهاي كوچك و متوسط و جايگاه فرابورس ايران گفت : فرابورس ايران به عنوان دومين بورس اوراق بهادار رسمي كشور به منظور تسريع در فرايند پياده سازي و تحقق اركان اقتصاد مقاومتي با همكاري سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ، بازاري ويژه به منظور فراهم نمودن دسترسي عموم بنگاه هاي اقتصادي كشور به ويژه شركتهاي كوچك و متوسط و شركتهاي دانش بنيان به بازار سرمايه طراحي كرده است .
وي تصريح كرد: : در اين بازار شركتهاي متقاضي ، پس از اخذ شرايط مورد نظر ، در فرابورس ايران پذيرفته شده و علاوه بر برخورداري از تمامي مزاياي شركتهاي پذيرفته شده در بازار سرمايه ، مشمول مزاياي ويژه اين بازار نيز مي شوند.
لاهوتي اشكوري خاطرنشان كرد: با توجه به اهداف استراتژيك بازار سرمايه در خصوص كمك به تامين مالي بنگاه هاي اقتصادي ، ساده ترين شرايط براي ورود شركتها در نظر گرفته شده است .
وي يادآورشد: سهولت و سرعت پذيرش ، معرفي شركت به آحاد جامعه ، تامين مالي ، برخورداري از معافيت مالياتي ، امكان توثيق سهام ، شفافيت اطلاعاتي ، سهولت ارتقاء به بازارهاي بالاتر از جمله مزاياي شركتهاي كوچك و متوسط براي بنگاه هاي پذيرفته شده است .
وي يادآورشد: صاحبان صنايع جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به معاونت صنايع كوچك شركت شهرك هاي صنعتي استان گيلان مراجعه كنند.
33 شهرك و نواحي صنعتي مصوب در استان وجود دارد كه حدود 700 واحد بهره بردار در آنها فعال است.
با اين تعداد واحد بهره بردار در شهر ك ها و نواحي صنعتي استان براي حدود هشت هزار و 500 نفر اشتغال مستقيم و حدود چهار هزار نفر اشتغال غير مستقيم ايجاد شده است.
7296/6070