۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۵
کد خبر: 82050715
T T
۰ نفر

تهك هواشناسی پیش شرط توسعه بخش كشاورزی ایلام است

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۵
کد خبر: 82050715
تهك هواشناسی پیش شرط توسعه بخش كشاورزی ایلام است

ایلام - ایرنا - مدیر كل هواشناسی ایلام از طرح تهك هواشناسی به عنوان پیش شرط توسعه بخش كشاورزی نام برد و گفت: هر نوع سرمایه گذاری در بخش كشاورزان مستلزم اطلاع از وضعیت و تغییرات جوی است.

یوسف شیخ الملوكی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ذكر تاثیر اطلاع از وضعیت اب وهوایی در چگونگی زمان كاشت، داشت و برداشت و ذخیره محصولات كشاورزی توضیح داد: به همین منظور از 2 سال پیش سازمان هواشناسی با وزارت جهاد كشاورزی طرحی موسوم به تهك هوا شناسی كشاورزی را عملیاتی كرده است .
وی افزود: در قالب برنامه ترویجی تهك آخرین تغییرات و شرایط جوی به اطلاع فعالان و كاربران این بخش به خصوص زنبورداران و دامداران می رسد.
وی اظهار كرد: در استان ایلام هم این طرح با همكاری سازمان جهاد كشاورزی و همراهی كشاورزان پیشرو و فعال استان در حال انجام است و اطلاعیه های لازم در باره آخرین وضعیت جوی به كشاورزان داده می شود.
شیخ الملوكی گفت: اجرای دقیق این طرح به طور قطع عملكرد بخش كشاورزی را افزایش می دهد و باعث تولید ثروت كرده و اثرگذاری مثبتی بر روی جامعه دارد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان ایلام نیز در خصوص این طرح گفت: پیش بینی های هواشناسی در میزان سود آوری و كاهش زیان های محصولات و فعالیت های مرتبط با زیربخش های كشاورزی موثر است.
سید محمد تراب میری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: پیش بینی های هواشناسی در زمان ها و فصول مختلف سال اطلاعات ارزشمندی چون بهترین زمان برای كاشت، برداشت و ذخیره سازی محصولات كشاورزی، دمای محیط های نگهداری احشام و... در اختیار كشاورزان و كارشناسان این حوزه قرار می دهد.
وی ضمن تقدیر از مسئولان اداره كل هوا شناسی استان ایلام تاكید كرد: طرح تهك از زمان اجرا تا كنون در افزایش راندمان محصولات كشاورزی و سودآوری كشاورزان استان و انجام اقدامات پیشگیرانه قبل وقوع حوادثی جوی مفید بوده است.
7172/6034