۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۹
کد خبر: 82051642
T T
۰ نفر
فرماندار: مناطق آلوده به مواد مخدر در بوكان پاكسازي مي شود

مهاباد- ايرنا- فرماندار بوكان از پاكسازي مناطق آلوده به مواد مخدر در اين شهرستان در سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، جمال خسروي روز چهارشنبه در جلسه فرعي ستاد مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان اظهار كرد: شناسايي و پاكسازي مناطق آلوده به مواد مخدر از مباحث بسيار مهم و اساسي مي باشد كه در سطح كشور هم بسيار جدي گرفته شده است.
وي افزود: در همين راستا و در سال جاري مناطق آلوده در سطح شهر بوكان كنترل و با توزيع كنندگان مواد مخدر در جامعه به شدت برخورد مي شود.
خسروي ادامه داد: با توجه به كاهش سن مصرف مواد مخدر و نيز شيوع آن در بين جوانان و حتي ورزشكاران، اصلي ترين و مهمترين مطالبه مردم پاكسازي نقاط آلوده و مقابله جدي با خرده فروشان و عرضه كنندگان موادمخدر است.
وي بر ضرورت شناسايي و پاكسازي مناطق آلوده شهر به صورت جدي تاكيد كرد و گفت: برگزاري كارگاه هاي آموزشي در مناطق آسيب پذير شهر مي تواند در امر مبارزه با مواد مخدر بسيار تأثير گذار باشد.
فرماندار بوكان اضافه كرد: همه اعضاي ستاد فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان بايد دست به دست هم داده و با تعامل و هم انديشي درصدد رفع مشكلات شهرستان باشند تا شهري عاري از هرگونه آلودگي داشته باشيم.
وي گفت: بايد نحوه عملكرد سال گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان در سه حوزه پيشگيري، مقابله و درمان مورد ارزيابي قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت آن سنجيده شود.
خسروي با اشاره به اهميت فراوان مبارزه با مواد مخدر در سطح جامعه گفت: با توجه به اينكه عوامل رواني، اجتماعي و اقتصادي در بحث اعتياد دخيل است، از اين رو ما بايد با كمك گرفتن از كارشناسان، مشاوران مجرب و برنامه ريزي صحيح از ميزان آسيب ها بكاهيم.
به گزارش ايرنا، سال گذشت ستاد فرعي مبارزه با موادمخدر شهرستان بوكان مقام سوم استان آذربايجان غربي را بعد از اروميه و خوي به خود اختصاص داد.
شهر بوكان با بيش از 160 هزار نفر جمعيت يكي از شهرهاي پرجمعيت آذربايجان غربي بوده و به علت آنكه جزو مهاجرپذيرترين شهرهاي كشور نيز محسوب مي شود، توجه به امر مبارزه جدي با معضل مواد مخدر و اعتياد به ويژه در مناطق حاشيه شهر از اهميت فراواني برخوردار است.
7510/6185/1905