۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۰
کد خبر: 82053235
T T
۰ نفر
خيران مدرسه ساز 245پروژه در چهارمحال وبختياري احداث كردند

شهركرد- ايرنا- مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس چهارمحال وبختياري از سال 61تاكنون خيران مدرسه ساز در استان 245پروژه آموزشي را احداث كرده اند.

به گزارش ايرنا، بيژن حيدري روز پنجشنبه در آستانه هجدهمين جنشواره خيران مدرسه ساز استان در جمع رسانه هاي استان افزود: اين پروژه هاي خيري با بيش از يكهزار و340كلاس درس و بيش از 164هزار مترمربع در استان احداث شده است.
وي گفت: هم اكنون 16پروژه آموزشي با 89كلاس درس و زير بناي 16هزار و 800مترمربع از سوي خيران در استان از سال گذشته در دست احداث است.
به گفته وي ،هم اكنون براساس نيازسنجي ،آموزش و پرورش استان براي آغاز سال تحصيلي 95-96 با كمبود 720كلاس درس در استان مواجه است، كه از اين تعداد 500كلاس درس از محل اعتبارات خيري و اعتبارات استاني و ملي اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس دردست اقدام است.
حيدري به برگزاري نخستين جشنواره ملي خيران مدرسه ساز استان در تهران اواخر سال گذشته اشاره كرد و گفت: در اين جشنواره نيز 34پروژه ازسوي خيران تعهد ساخت انجام شد.
به گزارش ايرنا ، تعهدات پذيرفته شده از سوي خيران در نخستين جشنواره ملي خيران مدرسه ساز استان، ساخت 27 مدرسه، 18 پروژه مشاركتي، 18 پروژه تكميلي و احداث كتابخانه، نمازخانه و سالن ورزشي، چهار پروژه تامين تجهيزات آموزشگاهي ومبالغ بالايي كمك هاي نقدي همراه با اهداء سه قطعه زمين در كلانشهرها را شامل مي شود.
براساس توافق استاندار و وزارت آموزش وپرورش مقرر شده به ميزان كمك خيران حقيقي، از سوي استانداري و وزارت آموزش وپرورش نيز طرح و پروژه در استان اجرا شود.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان افزود: هم اكنون از محل اعتبارات استاني و ملي اين اداره كل نيز 106پروژه آموزشي با 487كلاس درس در دست احداث است.
حيدري از اختصاص 400ميليارد ريال اعتبارات ملي و استاني به اين اداره كل در سال گذشته اشاره كرد وگفت: ازاين ميزان 50درصد محقق شده است.
وي در ادامه به برگزاري هجدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز در استان اشاره كرد وگفت: اين جشنواره 19ارديبشهت ماه با حضور مسوولان استاني و ملي و جمعي از خيران مدرسه ساز برگزار مي شود.
به گفته وي ، شهرستان‌هاي لردگان، بن، اردل و كوهرنگ بيشترين مدارس فرسوده را در سطح استان دارند.
به گزارش ايرنا، هم اكنون يكهزار و 400 مدرسه در استان فعال است كه از اين تعداد 110 مدرسه فرسوده است و 700 مدرسه نيز نياز به مقاوم سازي دارد كه برخي از اين مدارس در مقابل حوادث طبيعي به شدت آسيب پذير است.
7360/2097