۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۱۹
کد خبر: 82055900
T T
۰ نفر
مسكو تهدید خواندن روسیه را شیوه بخش نظامی آمریكا برای دریافت بودجه بیشتر اعلام كرد

مسكو- ایرنا- همزمان با ابراز نارضایتی مقام های روسیه از گسترش توان نظامی ناتو و و اشنگتن به شرق اروپا، مسكو اعلام كرد كه بخش نظامی آمریكا با تهدید خواندن روسیه بودجه های دفاعی بیشتری می گیرد.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره اظهار كرد: مقام های آمریكایی با تهدید خواندن مسكو به سودجویی پرداخته اند و بودجه دفاعی این كشور را افزایش می دهند.
به گزارش امروز (شنبه) وزارت خارجه روسیه، زاخارووا با استناد به گزارش رسانه های آمریكایی گفت كه نمایندگان كنگره آمریكا قصد دارند بودجه بخش تقویت امنیت اروپایی را چهار برابر افزایش دهند.
وی افزود: بدیهی است كه خصومت طلبی با روسیه یكی از اركان اصلی بحث های كمیته امور نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریكا است. این وضعیت آشكارا نشان می دهد كه مبارزه با این تهدید گفته شده شیوه كارآمدی برای كسب درآمدهای هنگفت و افزایش بودجه دفاعی این كشور می باشد كه بدون این افزایش هم رقم بسیار بزرگی است.
زاخارووا در پایان گفت: در این روش، ابتدا روسیه به عنوان كشور خصومت طلب و متجاوز معرفی و سپس گزارش هایی با این محورها منتشر می شود و پس از آن نیز اعتبارات برای طرح های دفاعی تخصیص می یابد تا تدابیر مقابله با تهدید صورت گیرد و اكنون شیوه خوب این است كه خود مقام های آمریكایی در باره چگونگی هزینه كرد بودجه های دفاعی توضیح دهند.
دیمیتری پسكوف سخنگوی كاخ كرملین مقر ریاست جمهوری روسیه نیز در این باره گفته است: ناتو و غرب در طرح تهدید علیه روسیه پیشگام شده اند و اقدام های عملی را با افزایش توانمندی نظامی خود نزدیك مرزهای كشور ما انجام می دهند.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز چهارشنبه گذشته در یك نشست بین المللی امنیتی در مسكو اعلام كرد كه در صورت ادامه راهبرد توسعه مناطق تحت نفوذ ناتو نزدیك مرزهای ما، توان نیروهای مسلح روسیه نیز افزایش خواهد یافت.
وی افزود: برنامه های مختلف نظامی از جمله استقرار تاسیسات نزدیك مرز روسیه توسط آمریكا و پیمان ناتو، مسكو را وادار می كند تدابیر متقابلی در زمینه فناوری نظامی اتخاذ كند.
شویگو اظهار كرد: واشنگتن و ناتو به استقرار تاسیسات نظامی نزدیك روسیه ادامه داده و با اجرای طرح های خطرآفرین موشكی، مخارج نظامی را افزایش می دهند.
درپی وقایع سال 2004 اوكراین كه تظاهرات معترضان ضد دولتی و دخالت اتحادیه اروپا و واشنگتن منجر به سقوط دولت این كشور و روی كار آمدن دولتی غربگرا شد، روابط ناتو و مسكو به شدت پرتنش شد و حتی تعلیق دو ساله نشست های این پیمان و روسیه را در پی داشت كه آخرین جلسه چندی پیش آن هم بی نتیجه اعلام شد.
روسیه همیشه از طرح گسترش توان نظامی ناتو نزدیك مرزهای خود انتقاد كرده است و براساس گزارش های انتشار یافته در صورت لزوم از تدابیر دفاعی و نظامی از جمله استقرار سامانه های موشكی راهبردی پرقدرت اسكندر، یگان های ویژه آماده عملیات فوری و بمب افكن های قاره پیما در نزدیك ترین نقاط مرزی به كشورهای عضو ناتو بهره خواهد گرفت.
اروپام391**1516