74 هزار نفر از دانشگاههای آزاد سیستان و بلوچستان فارغ التحصیل شدند

زابل- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی كشور گفت: دانشگاههای آزاد اسلامی سیستان وبلوچستان حدود 30 درصد آموزش عالی این استان را برعهده دارد كه تاكنون 74 هزار نفر در آن فارغ التحصیل شدند.

حمید میرزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زابل اظهار داشت: این تعداد دانشجوی سیستان و بلوچستان در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان نقش دارند.
وی اظهار داشت: مراكز دانشگاه آزاد در هر منطقه ای از استان كه استعداد بالایی از نظر اقلیمی و توانایی نیروی انسانی داشته باشد توسعه پیدا می كند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از كشت گلخانه ای در 29 هكتار از اراضی سیستان وبلوچستان خبرداد و گفت: این گلخانه ها با نانو موادها تجهیز می شوند به طوری كه از نظر كیفیت بهتر و از لحاظ اقتصادی در آمد داشته باشند.
میرزاده با اشاره به تشكیل هیات امنای دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان در واحد زابل افزود: تاسیس مراكز تحقیقاتی جدید، شهرك های فناوری در دانشگاه آزاد زاهدان و زابل، ایجاد آموزشكده سما در شهرستان سرباز، پشتیبانی واحد سیستان وبلوچستان از واحد در دست احداث در كشور عمان، جذب هیات علمی، توسعه شركت های دانش بنیان و ایجاد مراكز رشد در استان در این نشست بررسی شد.
وی یكی از برنامه های اصلی دانشگاه آزاد را تكیه بر درآمدهای غیر شهریه دانست و تاكید كرد: دانشگاه آزاد این اختیار را دارد كه هر دانشجویی كه تقاضای تخفیف و تخصیص شهریه را داشته باشد آن واحد درصدی از شهریه را تخفیف دهد.
مركز رشد واحدهای فناور اقتصاد انرژی و محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل امروز با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسوولان استانی در این شهرستان به بهره برداری رسید.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7317/8005 /6081