۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۲۴
کد خبر: 82059036
T T
۰ نفر
مدافعين حرم، جلوه بارز صدور انقلاب هستند

تهران- ايرنا- فرمانده لشكر 27 محمد رسول الله(ص) با مرور خاطرات شهداي مدافع حرم، دفاع از سوريه و حريم حرم را استمرار مقوله آرمان امام (ره) و صدور انقلاب اسلامي دانست.

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، سردار حسين اسداللهي در مراسم گراميداشت دانشجوي بسيجي شهيد محمد آژند گفت: شهيد آژند قبل از شهادتش از شهيد مصطفي صدرزاده كه در آستانه شهادت بود، خواسته بود كه سلامش را به امام (ره) برساند؛ اكنون خود شهيد آژند بايد سلام ما را به امام (ره) برساند و شفاعت كننده ما باشد.
وي تشيع شهداي غواص در سال گذشته را زمينه و مقدمه اي براي حضور گسترده تر دلاورمردان عرصه شهادت در سوريه و عراق دانست و تاكيد كرد: تشيع شهداي غواص، فضاي كشور را تغيير داد و همه مردم به استقبال آنان آمدند؛ همين مساله زمينه ساز برجسته سازي بيشتر حضور مدافعين براي دفاع از حريم حرم شد.
فرمانده لشكر 27 محمد رسول الله(ص)، سند اصلي سياستگذاري امروزي در دفاع از حريم حرم را پيام استقامت امام خميني (ره) در سال 67 توصيف كرد و گفت: تامل در اين پيام به خوبي گوياي واقعيات امروز كشور و فضاي منطقه است.
سردار اسداللهي با اشاره به بخشي از پيام امام خميني(ره) گفت: دشمنان و جهانخواران تا كي و كجا ما را تحمل مي كنند و تا چه مرزي ما را قبول دارند. به يقين، آنان مرزي جز عدول از همه هويت ها و ارزش هاي معنوي و الهي ما ندارند. امروز جنگ مرفهين بي درد شروع شده است؛ در واقع امام(ره) سه دهه پيش هشدار جنگ كنوني را داده بودند.
وي با تاكيد بر اين بخش پيام امام (ره) كه من بازوي همه كساني كه كوله بار مبارزه را به دوش مي كشند، مي بوسم، تاكيد كرد: اكنون به اعتبار مجاهدت مدافعين حرم انقلاب اسلامي ايران صادر شده و گفته امام (ره) محقق شده است.
فرمانده لشكر 27 محمدرسول الله(ص) جلوه بارز تحقق صدور انقلاب اسلامي را صحنه دفاع از سوريه تعريف كرد و گفت: حضور فاطميون به عنوان نخستين مدافعين حرم از كشور افغانستان، زينبيون يعني مدافعين از پاكستان، حيدريون يعني عراقي هاي مدافع حرم، حزب الله و حضور پررنگ ايرانيان نماد بارز صدور انقلاب اسلامي ايران است.
شهيد محمد آژند دانشجوي رشته مديريت مركز علمي كاربردي آموزش هاي شهروندي در حلب سوريه به شهادت رسيد كه هنوز پيكر پاك و مطهر اين شهيد عزيز به ميهن بازنگشته است.
يادواره اين شهيد مدافع حرم عصر امروز در مجتمع اجتماعي و فرهنگي امام علي(ع) شهرك گلستان برگزار شد.
فراهنگ**9362**1569