۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۰۹
کد خبر: 82059102
T T
۰ نفر
دریاچه زریبار بهترین پیست قایقرانی ایران است

سنندج- ایرنا- سرمربی تیم ملی جوانان زیر 23 سال قایقرانی كشور گفت: دریاچه زریبار مریوان از لحاظ زیرساختی، فضای طبیعی، طول موج و مسافت موجود بهترین پیست قایقرانی ایران است و ظرفیت میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی را دارد.

طاهر كبوتری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: شهر مریوان و دریاچه زریبار میزبان بسیار خوبی برای تیم های ملی قایقرانی است و هر ساله شاهد برگزاریاردوهای متعدد در این دریاچه هستیم.
وی افزود: هم اكنون نیز هفتمین اردوی آمادگی جوانان زیر 23 سال و چهارمین اردوی روئینگ ساحلی بزرگسالان در این دریاچه در حال برگزاری است و تا 31 اردیبهشت ادامه دارد.
سرمربی تیم ملی جوانان زیر 23 سال قایقرانی كشور خاطرنشان كرد: در این اردو پنج نفر از نخبگان رشته روئینگ ساحلی بزرگسالان و هشت نفر از جوانان زیر 23 سال حضور دارند و خود را برای مسابقات جهانی آمستردام هلند، قهرمانی آسیایی چین و بازی های آسیایی روئینگ ساحلی ویتنام آماده می كنند.
كبوتری در ادامه سخنان خود به میزبانی بسیار مناسب شهر مریوان در خصوص رشته قایقرانی اشاره كرد و گفت: اگر سرمایه گذاری مناسبی بر روی دریاچه زریبار صورت گیرد این نگین آبی كشور می تواند میزبان مسابقات مختلف آسیایی و جهانی باشد.
وی افزود: نبود خوابگاه و كمپ مناسب برای تیم های ملی از جمله كمبودهایی است كه امیدواریم توسط مسئولان وزارت ورزش و مسئولان استان كردستان در جوار این دریاچه پیگیری شود.
وی خاطرنشان كرد: دریاچه زریبار از لحاظ ارتفاع و شرایط آب و هوایی، طول موج كمتر، آب و هوای مناسب، وجود مسافت های متعدد چهار كیلومتر، سه كیلومتر و 2 كیلومتر متوالی و وزش ملایم باد دارای بهترین شرایط است و این دریاچه را به عنوان مهمترین پیست و جزء بهترین مكان ها برای ورزش های آبی در كشور و حتی منطقه تبدیل كرده است.
7351/1904
۰ نفر