۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲
کد خبر: 82068552
T T
۰ نفر
پايش بيمه شدگان راهي براي واقعي كردن چتر حمايتي جامعه هدف

زنجان - ايرنا - مديركل تامين اجتماعي استان زنجان گفت: طي سال گذشته با پايش هاي صورت گرفته در ميان بيمه شدگان، زمينه براي جذب متقاضيان واقعي مشاغل قاليبافي و كارگري ساختمان در اين استان فراهم شد.

مسعود علياري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با اجراي طرح پايش و حذف بيمه شدگان فاقد شرايط لازم، زمينه جذب افرادي كه به دليل تمام شدن سهميه در برخي مشاغل موفق به بهره مندي از خدمات بيمه تامين اجتماعي نشده بودند، فراهم شده است.
وي ادامه داد: براي واقعي تر شدن پوشش بيمه اي در مشاغلي همچون قاليبافي و كارگري ساختمان در استان، پايش ها به طور مستمر ادامه پيدا خواهد كرد تا زمينه و ظرفيت براي جذب همه قاليبافان و كارگران ساختماني واقعي فراهم شود.
علياري با بيان اينكه اجراي طرح بيمه كارگران ساختماني از سال 88 در زنجان آغاز شده است، افزود: طي سال گذشته در نتيجه پايش هاي انجام شده و حذف افراد فاقد شرايط لازم، بيش از پنج هزار كارگر ساختماني در اين استان تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار گرفتند.
وي افزود: در زمان حاضر 16 هزارو 500 كارگر ساختماني در سطح اين استان تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي هستند.
مديركل تامين اجتماعي استان زنجان با بيان اينكه پايش بيمه قاليبافان در زنجان با همكاري اتحاديه قاليبافان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اجرا مي شود، گفت: هم اكنون بيش از 12 هزارو 500 نفر از فرشبافان در زنجان تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند و اين در حالي است كه سهميه اين استان در اين بخش 10 هزار نفر تعريف شده است و پايش براي واقعي كردن جامعه هدف در اين بخش نيز ادامه خواهد داشت.
گفتني است هم اكنون بيش از 175 هزار بيمه شده اصلي در استان زنجان تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار دارند.
7312/6085