۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۰۱
کد خبر: 82070473
T T
۰ نفر
ارايه تسهيلات به توليدكنندگان تجهيزات پزشكي باكيفيت و ايمن

تهران- ايرنا- مديركل اداره تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از حمايت اين وزارتخانه از توليدكنندگان تجهيزات پزشكي باكيفيت و ايمن خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمي ايرنا از ستاد برگزاري نوزدهمين نمايشگاه بين المللي تجهيزات پزشكي، دندانپزشكي، آزمايشگاهي، صنايع دارويي و گردشگري سلامت (ايران هلث)، دكتر محمود بيگلر گفت: وزارت بهداشت به عنوان يكي از اصلي ترين مصرف كنندگان كالاهاي سلامت محور آمادگي دارد تا با درنظرگرفتن تسهيلاتي مطابق با امكانات موجود، توليدكنندگان تجهيزات و ملزومات پزشكي را به منظور توليد تجهيزات پزشكي باكيفيت و ايمن تقويت كند.
وي ارتقاي كيفيت تجهيزات و ملزومات پزشكي را به عنوان مهمترين ركن طرح تحول نظام سلامت برشمرد و يادآور شد: از سوي ديگر تدوين، تنظيم و ابلاغ قيمت اين تجهيزات كه در قالب طرح تحول نظام سلامت انجام شده، قيمت برخي از اين اقلام را نزديك به 70 درصد كاهش داده است.
بيگلر تصريح كرد: با توجه به سياست هاي وزارت بهداشت در زمينه توليد و صادرات تجهيزات پزشكي با كيفيت، نمايشگاه ايران هلث بستري مناسب براي تحقق اين اهداف به شمار مي رود و اين ظرفيت را دارا است تا به عنوان يك رخداد ملي در حوزه سلامت به جايگاه منطقه اي خود دست يابد.
وي افزود: وزارت بهداشت در اين مدت تلاش كرده تا با انجام كارشناسي هاي دقيق علمي و فني در سازمان غذا و دارو، سطح كيفي تجهيزات و ملزومات پزشكي مصرفي كشور را اعم از توليدي و يا وارداتي ارتقا دهد.
مديركل اداره تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور از اجراي رتبه بندي و ارزيابي خدمات پس از فروش و طرح تخصيص كد ثبت 'IRC' به تجهيزات پزشكي كه از سوي اداره كل نظارت و ارزيابي تجهيزات و ملزومات پزشكي سازمان غذا و دارو انجام شده است به عنوان اقداماتي در جهت افزايش كيفيت تجهيزات و ملزومات پزشكي نام برد.
وي ادامه داد: گزارش هاي ارايه شده توسط برگزاركنندگان نمايشگاه ايران هلث، حكايت از رشد كمي و كيفي اين نمايشگاه در سال جاري نسبت به سال هاي گذشته دارد و همزمان شدن همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در حوزه سلامت با اين رويداد كه به صلاحديد وزارت بهداشت انجام شده است، مي تواند نقش مهمي در تقويت اين نمايشگاه داشته باشد كه بايد دست اندركاران اين فرصت را مغتنم بدانند.
بيگلر گفت: در سال جاري كه به تدبير مقام معظم رهبري، سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نام گرفته است، تمام اركان نظام سلامت در كليه بخش ها اعم از دولتي، خصوصي، خيريه و وابسته به نهادهاي عمومي مردم نهاد و كليه موسسات و فعالان عرصه پزشكي بايد با مديريت جهادي و برنامه ريزي مناسب اقدامات، وضعيت مناسبي را به منظور هرچه بهتر اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي مبذول دارند.
وي افزود: يكي از مهمترين گام ها براي عملياتي كردن اين شعار، توسعه بستر توليد داخل كشور است كه انتظار آن است در شرايط 'پسابرجام' و با گسترش روابط بين المللي بتوانيم، شاهد توسعه انتقال تكنولوژي به ويژه در زمينه تجهيزات پزشكي 'زيست فناور' و پيشرفته باشيم.
مديركل اداره تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور خاطر نشان كرد: تقويت ارتباط صنعت و دانشگاه و نيز استفاده از ظرفيت هاي پارك هاي فناوري و شركت هاي دانش بنيان از ديگر بسترهاي توسعه توليد تجهيزات و فناوري هاي جديد پزشكي محسوب مي شود كه انتظار مي رود، استفاده از توان حداكثري دانشگاه هاي كشور در اين عرصه پويا، جذاب و دانش محور باشد.
وي گفت: هر چند در دو سال گذشته رشد جهشي در حوزه صادرات داشته ايم، اما اين رشد رضايتبخش نبوده، اميد مي رود، تشكل هاي صنفي، تلاش هاي مضاعفي را در جهت بهبود و ارتقاي وضعيت صادرات مبذول كنند تا بتوانيم، شاهد نشانه هاي مثبت آن در ماه هاي آينده باشيم.
بيگلر با قدرداني از مجريان و مشاركت كنندگان نمايشگاه ايران هلث، ابراز اميدواري كرد، شاهد رشد و شكوفايي صنعت تجهيزات و ملزومات پزشكي در كشور باشيم.
نمايشگاه بين المللي ايران هلث، مهمترين رويداد نمايشگاهي پزشكي كشور است كه توسط شركت صنعت سلامت نيوساد برگزار مي شود و همه ساله با استقبال گسترده شركت هاي فعال در زمينه تجهيزات پزشكي، دندانپزشكي، آزمايشگاهي، صنايع دارويي و گردشگري سلامت همراه است.
اين نمايشگاه كه رويدادي سالانه در حوزه تجهيزات پزشكي، دندانپزشكي، آزمايشگاهي، صنايع دارويي و گردشگري سلامت در كشور به شمار مي رود با مجوز سازمان توسعه تجارت ايران و همكاري شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي جمهوري اسلامي، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، انجمن ها و اتحاديه هاي فعال در اين حوزه 26 تا 29 ارديبهشت ماه امسال در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي شود.
علمي**1834**2017
۰ نفر