۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۲۸
کد خبر: 82070905
T T
۰ نفر
400 هزار دانش آموز تبعه خارجی در مدارس ایران تحصیل می كنند

كرج - ایرنا - معاون مركز امور بین الملل مدارس خارج از كشور وزارت آموزش و پرورش گفت: 400 هزار دانش آموز تبعه خارجی در 25 هزار مدارسه ایران اسلامی تحصیل می كنند.

به گزارش ایرنا، شاهین شادنوش روز سه شنبه در همایش مدیران مدارس پناهنده پذیر البرز كه در مركز رفاهی ایرانمهر ناحیه 4 كرج برگزار شد، افزود: از مجموع 400 هزار دانش آموز تبعه خارجی در كشور 360 هزار نفر تبعه افغانستان هستند.
وی اظهار كرد: این نشست آموزشی - تربیتی با هدف ایجاد تعامل بین دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی، بررسی مشكلات خاص این دانش آموزان در امور درسی، عاطفی ، فرهنگی، خانوادگی و گسترش دیدگاه تعاملی بین خانواده های دانش آموزان خارجی با خانواده های ایرانی در مراكز استان های مختلف كشور برگزار می شود.
وی با اشاره به اینكه ایجاد تعامل بین دانش آموزان و خانواده ها در مدارس كشور سبب از بین رفتن یا كم رنگ شدن تعارض فرهنگی - آموزشی می شود خاطر نشان شد: ایجاد یك پل ارتباطی خوب بین دانش آموزان و خانوادهای ایرانی و اتباع خارجی موجب شكل گیری وحدت و همدلی بین آنان می شود كه این مهم امروز در بین كشورهای اسلامی در منطقه بسیار ضرورت دارد.
شادنوش حاكم بودن سیاست تعاملی بین دانش آموزان و خانواده های ایرانی - اتباع خارجی را لازمه تبعیض قائل نشدن یا نبودن در بین آنان در مدارس كه همه دارای سهم آموزشی یكسان دولتی هستند ذكر كرد.
معاون مركز امور بین الملل مدارس خارج از كشور آموزش و پرورش بیان كرد: هزینه سالیانه هر دانش آموز ایرانی در مدارس بین 2 تا دو میلیون و 200 هزار تومان است كه همین هزینه برای دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران اسلامی هزینه می شود.
شادنوش در ادامه به دستور مقام معظم رهبری در زمینه ثبت نام از دانش آموزانی كه كارت اقامت در ایران ندارند یا به نوعی غیر مجاز زندگی می كنند پرداخت و خاطر نشان شد: بر اساس همین نگاه رئوف و اسلامی رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران ، در سال تحصیلی 95-94 به جمعیت دانش آموزان اتباع خارجه 50 هزار نفر اضافه شده است.
وی گفت: تا سال گذشته شیوه نام نویسی از دانش آموزان اتباع خارجی در ایران فرق می كرد ولی با دستورات صادره از سوی مقام معظم رهبری اكنون دانش آموزان اتباع خارجی همانند دانش آموزان ایرانی در مدارس دولتی نام نویسی می كنند.
وی ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس هیات امنایی را نیز همانند شرایط دانش آموزان ایرانی كه همان پرداخت شهریه ثبت نام مصوب شده از سوی انجمن اولیاء و مربیان می باشد عنوان كرد.
شادنوش مهمترین مشكلات دانش آموزان اتباع خارجی به خصوص دانش آموزان اتباع خارجی را مشكلات عاطفی ، بیكاری والدین ، نداشتن در آمد و اقامت ذكر كرد.
به گفته وی دانش آموزان عراقی و پاكستانی از نظر جمعیت دانش آموزی اشتغال به تحصیل در مدارس ایران به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.
در این نشست آموزشی - تربیتی كارشناسان نكات لازم را در زمینه توجه به دانش اموزان در مدارس از جمله در برخورد و حمایت از دانش آموزان اتباع خارجی ارائه دادند.
در این همایش 200 نفر از مدیران مدارس پناهند البرز حضور داشتند.
البرز 420 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
۰ نفر