۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82075509
T T
۰ نفر
بانكهاي خصوصي در تامين نيازهاي مردمي سفر رئيس جمهوري به سمنان مشاركت كنند

سمنان -ايرنا- استاندار سمنان با بيان اين كه حدود 55 هزار درخواست مردم در سفر رئيس جمهوري به اين استان مربوط به دريافت تسهيلات بوده است، گفت: بانكهاي خصوصي نسبت به تامين نيازهاي اين شهروندان همكاري و مشاركت داشته باشند.

به گزارش ايرنا، محمدرضا خباز روز يكشنبه در نشست با مديران بانك هاي خصوصي استان سمنان در سالن غدير استانداري سمنان، افزود : بيش از 62 هزار درخواست مردمي در سفر رئيس جمهور به استان سمنان در سامانه 111(سامد) به ثبت رسيده است.
وي اظهار داشت: با بررسي و جمع بندي اين درخواست ها مشخص شد كه حدود 55 هزار درخواست مردم از رئيس جمهور در اين سفر مربوط به دريافت تسهيلات قرض الحسنه است.
خباز تاكيد كرد : بانك هاي خصوصي استان سمنان در كنار بانك هاي دولتي بايد در حد توان و بضاعت خود تمام تلاش را براي رفع مشكلات مردم و پاسخگويي به نيازهاي مردم در ارتباط با تسهيلات به كار گيرند.
وي اظهار اميدواري كرد بخش خصوصي بايد ميدان دار اقتصاد مقاومتي،اقدام و عمل باشد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري سمنان در اين نشست با تاكيد بر مشاركت بانك هاي خصوصي در پاسخگويي به مطالبات مردم استان سمنان، گفت: مردم از رئيس جمهوري اسلامي ايران توقع دارند و بايد شور و شعف سفر را در آنان تقويت كنيم.
محمد همتيان با بيان اينكه بانك هاي خصوصي استان سمنان از توان بالايي برخوردارند، اظهار كرد: با توجه به اين كه اين بانك ها از فضاي استان سمنان در مراودات و تبادل مالي خود استفاده مي كنند به طور قطع بايد به توقعات مردم و مسئولان هم پاسخ مناسب دهند.
منوچهر صادقي مديركل امور اجتماعي استانداري سمنان در اين نشست از نقش بانك هاي خصوصي در رشد و توسعه استان سمنان سخن گفت و اظهار كرد: بانك هاي خصوصي بايد سهم و جايگاه خود را در اقتصاد مقاومتي و تحقق اين شعار مشخص كنند.
صادقي با اشاره به تعطيلي حدود 600 واحد صنعتي و توليدي در استان سمنان به دلايل مختلف، گفت: بانك هاي خصوصي مي توانند در فعال كردن اين واحد ها و رونق كسب و كار و ايجاد اشتغال در استان سمنان مشاركت و نقش موثر خود را ايفاء كنند.
خليلي خواه مديركل امور اقتصادي و دارائي استان سمنان هم بر بكارگيري از سپرده ها و منابع موجود به منظور توسعه و رشد استان سمنان تاكيد كرد.
در اين نشست در خصوص نحوه پاسخگويي به مطالبات مردم در بحث تسهيلات و سهم هر كدام از بانك هاي استان و چگونگي تامين اعتبار و منابع لازم براي پرداخت اين تسهيلات بحث و تبادل نظر شد.
سفر دكتر روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران و كاروان دولت تدبير و اميد در قالب بيست و ششمين سفر استاني در 31 فروردين ماه امسال به استان سمنان انجام شد.
7470/6026/