۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۵۰
کد خبر: 82076200
T T
۰ نفر
پاكستان نسبت به آزمایش موشك مافوق صوت هند ابراز نگرانی كرد

اسلام آباد - ایرنا - مشاور نخست وزیر پاكستان در امور خارجی ضمن ابراز نگرانی از آزمایش موشك مافوق صوت از سوی هند، امروز (دوشنبه) اعلام كرد كه اسلام آباد نگرانی خود از این گونه اقدامات هند را در سطح بین المللی مطرح خواهد كرد.

هند روز گذشته (یكشنبه) موشك مافوق صوت با قابلیت رد یابی موشك های بالستیك را با موفقیت در شرق این كشور آزمایش كرد.
به گزارش رادیو دولتی پاكستان، 'سرتاج عزیز' كه ریاست دستگاه دیپلماسی پاكستان را نیز برعهده دارد، گفت: این گونه آزمایش های موشكی موجب برهم خورد توازن قدرت در منطقه می شود و در چنین شرایطی پاكستان نیز چاره ای جز تقویت توانمندی های دفاعی خود از طریق بكار گرفتن 'فناوری های پیشترفته' ندارد.
وی گفت كه هند از همكاری و روابط نزدیك با آمریكا برخوردار است و واشنگتن فكر می كند كه یك هند قدرتمند می تواند نقش حیاتی برای محدود كردن چین داشته باشد. سرتاج عزیز تاكید كرد كه پاكستان اینگونه تحولات را در سطوح بین الملل مطرح خواهد كرد.
پاكستان و هند به عنوان دو قدرت و رقیب هسته ای جنوب آسیا، بطور بی وقفه و پی در پی درحال آزمایش موشك ها و سلاح های جدید هستند و هر كدام سعی دارد در عرصه این رقابت تسلیحاتی، از رقیب خود عقب نماند.
باتوجه به وجود دهها سال تنش های سیاسی و مرزی میان پاكستان و هند، برخی كشورها و مجامع بین المللی نسبت به افزایش رقابت های تسلیحاتی میان این دو همسایه ناسازگار و عواقب احتمالی و خطرناك آن، بارها ابراز نگرانی كرده اند.
آساق*272**1723