۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82076740
T T
۰ نفر
شعبه ويژه رسيدگي به تخلف هاي ميراث فرهنگي در دزفول تشكيل شد

دزفول - ايرنا - دادستان عمومي و انقلاب دزفول از تشكيل شعبه ويژه رسيدگي به تخلف هاي ميراث فرهنگي در اين شهرستان خبر داد.

احمد قهرماني روز دوشنبه به ايرنا افزود:جهت پيگيري و رسيدگي سريع به مسايل و مشكلات ميراث فرهنگي،شعبه ويژه رسيدگي به تخلفات ميراث فرهنگي در دادگستري دزفول تشكيل شده است.
سرپرست ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري دزفول نيز گفت:در نشستي كه با حضور دادستان و 40 قاضي دادگستري دزفول برگزار شد مسايل و مشكلات موجود در زمينه ميراث فرهنگي مطرح شد.
يعقوب زلقي افزود:از آنجا كه بسياري از آثار باستاني و تاريخي شهرستان دزفول ثبت ملي نشده اند لذا در مواردي شاهد دخل و تصرف عده اي افراد سودجو نسبت به ميراث فرهنگي هستيم.
وي افزود:تاكنون تپه هاي باستاني دزفول توسط برخي كشاورزان مورد تعرض قرار گرفته و بعضا شخم زده شده و به زير كشت رفته اند كه براي حفاظت از اين ميراث تاريخي بايد به صورت ويژه وارد عمل شد.
سرپرست اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري دزفول برخورد با تخلفات ميراث فرهنگي را از اهداف تشكيل اين شعبه در دادگستري دزفول دانست و گفت:با تشكيل اين شعبه ارتباط قضات با ميراث فرهنگي بيشتر مي شود و آسيب به ميراث فرهنگي به حداقل خواهد رسيد.
زلقي همچنين به تشريح برنامه هاي هفته ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري در دزفول پرداخت و گفت:هفته ميراث فرهنگي از 28 ارديبهشت ماه آغاز و تا سوم خردادماه ادامه دارد كه به دليل اينكه در آستانه چهارم خرداد روز دزفول قرار داريم برنامه هاي ميراث فرهنگي با رويكرد چهارم خرداد برگزار مي شوند.
وي افزود:به مناسبت ميراث فرهنگي ، نمايشگاه صنايع دستي شامل كپو، جاجيم، گليم ، سفال،خراطي و ديگر صنايع دستي دزفول در خانه سوزنگر،حمام كرناسيان،حمام شاه ركن الدين و سالن پژوهشسراي آموزش وپرورش برپا مي شود.
وي پخش فيلم هاي تاريخي و باستاني همراه با نمايشگاه عكس در حمام كرناسيان و برگزاري نمايشگاه خوشنويسي را از ديگر برنامه هاي هفته ميراث فرهنگي در دزفول عنوان كرد و گفت:در اين هفته دوستداران ميراث فرهنگي از بافت قديم،محوطه جندي شاپور و چغاميش بازديد خواهند كرد.
7278/6068