۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۴۵
کد خبر: 82077100
T T
۰ نفر
برگزاری موفق المپیاد/ راهی تا جاودانگی ورزش گلستان نیست

گرگان – ایرنا - برگزاری اولین المپیاد ورزش گلستان فرصت مناسب بروز شایستگی و توانایی ها را به جوانان مستعد و آینده دار رشته های گوناگون استان داد تا شاید سرانجام آن، مدال آوری های بیشتر در میادین معتبر ورزشی در آینده باشد.

به گزارش ایرنا در این المپیاد كه از 13تا 24 اردیبهشت امسال برگزار شد، ورزشكاران نوجوان استان به صف شده بودند تا آینده رویایی ورزش گلستان را از هم اكنون برای همه به تصویر بكشند.
نوجوانانی لبریز از استعدادهای ناب و دلگرم كننده كه فقط اندكی حمایت می خواهند تا خود را به كتاب افتخارات ورزش كشور الصاق كنند.
آنقدر توانایی دارند كه نامدارانی ابدی شوند و نگاه همه ورزش دوستان را نه فقط در ایران بلكه در سراسر گیتی به سوی خود جلب كنند.
مجموعه ورزش استان گلستان نیز با برگزاری این المپیاد كوشید تا در آینده با یك برنامه ریزی صحیح ، راه این ورزشكاران را برای موفقیت های مورد نظر هموار كند كه در این میان نقش ادارات ورزش و جوانان به عنوان متولیان اصلی رونق بخشیدن به ورزش ، بیش از سایر بخش ها است.
براساس برنامه ریزی های انجام شده ، 10 شهر استان گلستان میزبانی از مسابقات رشته های گوناگون را بر عهده گرفتند تا علاوه بر تمرین میزبانی از رویدادهای بزرگ ورزشی، زمینه بیشتر را برای بروز استعدادهای ورزشكاران خود فراهم كنند.
رشته های فوتبال پسران ، تنیس روی میز دختران و پسران ، ژیمناستیك پسران و فوتسال منطقه غرب در گرگان ، فوتبال پسران منطقه شرق و والیبال دختران و پسران در گنبد ، تكواندو پسران و بدمینتون دختران در رامیان ، تكواندو دختران در آزادشهر ، والیبال دختران و پسران منطقه غرب در آق قلا ، دوومیدانی دختران و پسران در بندرتركمن ، كشتی و ژیمناستیك دختران در بندرگز ، بسكتبال دختران و پسران منطقه غرب در كردكوی ، بسكتبال پسران و دختران منطقه شرق در كلاله ، فوتسال دختران منطقه شرق در مینودشت ، كاراته دختران در گالیكش ، كاراته پسران در فاضل آباد و بدمینتون پسران در علی آباد برگزار شد.
واگذاری میزبانی نیز بر اساس ظرفیت و حضور ورزشكاران شهرها انجام شد و هر كدام از رشته ها كه دارای خاستگاه و یا تاریخچه قابل اعتنا در یك رشته خاص بود ، مسوولیت برگزاری مسابقات را بر عهده گرفت.
اما اینك المپیاد ورزشی به پایان رسیده است و نگاهی به موفقیت ها و دستاوردهای ورزش شهرستان های مختلف گلستان در سال گذشته و برنامه های امسال آنها داریم.

***
سال پربار ورزش كردكوی
كسب شش مدال آسیایی و بین المللی حاصل زحمات فرهاد رسولی مدیر با تجربه اداره ورزش و جوانان شهرستان كردكوی است.
ورزشكاران این شهر پارسال با كسب یك مدال طلا ، دو مدال نقره و یك مدال برنز آسیایی در رشته كاراته سبك كیو كوشین و یك مدال طلا و یك برنز مسابقات بین المللی در رشته های دوومیدانی و اسكواش ، سال پرباری را برای شهرستان غرب استان رقم زدند.
همچنین بدست آوردن 63 مدال در رقابت های قهرمانی كشور و 93 مدال در مسابقات قهرمانی استان گلستان دیگر موفقیت های كسب شده ورزشكاران این شهرستان بود.
حضور دو تیم فوتبال شموشك و فوتسال پدیده كردكوی در لیگ كشور ، میزبانی از 62 رویداد ورزشی استان و دعوت 15 ورزشكار كردكوی به اردوی تیم های ملی، كردكوی را به یكی از شهرستان های مدعی و دارای امید به كسب موفقیت های بیشتر در آینده تبدیل می كند.
در این شهرستان بیش از 3 هزار و 400 نفر به صورت سازمان یافته ورزش می كنند .

***
كمالان بخشی كوچك با آرمان های بزرگ
كمالان یكی از بخش های شهرستان علی آباد است كه با وجود وسعت اندك ، اقدامات انجام شده نمایندگی اداره ورزش و جوانان این بخش در سال 94 ، منجر به افزایش امیدواری برای فرا رسیدن روزهای اوج و درخشش های كم نظیر ورزشكاران این منطقه شده است.
محمد دنیكو سرپرست اداره ورزش و جوانان كمالان می گوید كه تلاش می شود با بهره گیری از همه پتانسیل های موجود و به خدمت گرفتن استعدادهای كم نظیر بر رونق ورزش این بخش افزوده شود.
یكی از بخش های مورد توجه در این منطقه تاكید بر توانمندی سازی ورزشكاران رشته های رزمی با توجه به وجود استعدادهای خوب است.
به گفته دنیكو میزبانی از مسابقات متعدد ، اعزام ورزشكاران به رقابت های كشوری و برون مرزی همراه با كسب افتخارات متعدد ، توجه به برگزاری دوره آموزشی مربیان و داوران و تشكیل مراكز استعدادیابی در رشته های گوناگون از جمله اقدام هایی است كه ورزش كمالان را به بخشی قابل توجه و اعتنا در استان گلستان تبدیل می كند .
در این بخش بیش از 2 هزار و 100 نفر به صورت سازمان یافته ورزش می كنند.

*** علی آبادكتول در انتظار آینده ای درخشان
ورزشكاران علی آبادی پارسال هشت مدال مدال جهانی ،آسیایی و بین المللی و حدود 30 مدال كشوری در رشته های مختلف كسب كردند تا سالی زرین و پر افتخار را برای شهر خود رقم بزنند.
این مدالها در رشته های كاراته، دارت، اسكیت، فوتبال، والیبال و بسكتبال ناشنوایان ، تكواندو، پرورش اندام و كشتی به دست آمد تا نشان دهد ، ورزش علی آباد كتول منحصر به یك رشته خاص نیست.
رییس اداره ورزش و جوانان علی آبادكتول تمركز و تاكید فراوانی بر اجرای طرح استعداد یابی و شناسایی افراد نخبه ورزشی و مرتفع كردن مشكلات ورزشكاران دارد كه اگر به همین روند نیز ادامه دهد ، آینده ورزش این شهر بسیار درخشان و روشن خواهد بود.
تلاش برای جذب حامیان ملی و برطرف شدن مشكل كمبود مالی تیم ها و هیات های ورزشی، برنامه بلند مدت و دائمی رمضانعلی تربتی نژاد برای ورزش علی آباد كتول است.
ورزشكاران این منطقه نیز تاكنون نشان داده اند كه پتانسیل بالایی دارند كه برای ارتقاء و رشد ورزش گلستان نمی توان به آسانی از كنار نام این شهر و ورزشكاران با انگیزه و مستعدش گذشت.
این شهر سال گذشته بیش از 4 هزار و 200 ورزشكار سازمان یافته داشت.

*** گمیشان مهد گورش ایران
گمیشان مهد گورش ایران است و پایبندی تاریخی مردم این شهرستان به این رشته اصیل و تاریخی، موجب بی توجهی به رشته های دیگر نشده است و گمیشانی ها روز به روز برای رسیدن به سطح اول ورزش استان و معرفی ستاره ها و نخبه های ورزشی در رشته های گوناگون تلاش می كنند.
در گمیشان 15 هیات ورزشی در بخش آقایان و هفت هیات نیز در بخش بانوان فعال است و آنها با نظارت مستقیم و حمایت های دلگرم كننده رییس اداره ورزش و جوانان این شهر گام های استوار خود را برای طی كردن مسیر قهرمان پروی برمی دارند.
یكی از بزرگترین اتفاقات ورزشی این شهرستان در سال گذشته میزبانی از مسابقات بین المللی گورش ( كشتی سنتی تركمن ) با حضور ورزشكاران كشورهای تركمنستان ، آذربایجان ، ارمنستان و سه تیم از ایران بود.
برگزاری مطلوب ، كم نقص و با كیفیت این رقابت ها ، عیار بالای حاج گلدی كرگز رییس اداره ورزش و جوانان گمیشان و ورزش این شهرستان را نشان داد.
میزبانی از مسابقات فوتبال امیدهای كشور، كسب چند مدال جهانی و آسیایی در رشته آلیش و بهره برداری از چند طرح ورزشی ، دیگر موفقیت های كسب شده این اداره در سال 94 بود.

*** استعدادیابی اولویت ورزش بندرگز
بندرگزی ها اهتمام زیادی دارند تا به گذشته های پرشكوه خود در رشته كشتی بازگردند و این شهر كوچك غرب گلستان را بار دیگر به پایتخت كشتی ایران تبدیل كنند.
محسن مردانی رییس ورزش و جوانان این شهرستان انرژی فراوانی به بخش های گوناگون ورزش این شهر تزریق كرد تا در مدت زمانی كوتاه به اهداف از پیش تعیین شده در رونق بخشیدن بیشتر به ورزش بندرگز دست پیدا كند.
آنها استعدادیابی را به اولویت خود تبدیل كرده اند و می خواهند سرمایه های انسانی فراوان و چشمه همیشه جوشان استعدادهای این شهر را با شناسایی به موقع و معرفی به مربیان حرفه ای ، ساماندهی كنند.
ورزشكاران بندرگز در سال 94 مدال بین المللی كسب نكردند وی تا توانستند قدرت خود را در مسابقات كشوری به رخ حریفان كشیدند و 21 مدال طلا ، 16 نقره و 20 برنز به كارنامه افتخارات این شهرستان اضافه كردند.
آنها نزدیك به 2 هزار ورزشكار سازمان یافته دارند كه بی تردید آینده پرامید و با نشاطی را برای بندرگز رقم خواهند زد.
بهره برداری از چند طرح ورزشی، میزبانی از چند رویداد ورزشی كشوری و حضور چند ورزشكار این شهر در اردوی تیم ملی رشته های مختلف نمونه ای از موفقیت های ورزش این شهر در سال گذشته بود.

*** ورزش مراوه تپه پویا و روبه جلو
اداره ورزش و جوانان در شهرستان مراوه تپه قدمتی 2 ساله دارد، ولی در همین زمان اندك هم این شهرستان موفقیت هایی در ورزش به دست آورده استكه رسیدن به رونق و شكوه بیشتر در آینده را دست یافتنی تر می كند.
اسماعیل مرادی رییس این اداره برنامه های بلند مدتی برای توسعه هر چه بیشتر ورزش در این شهرستان دارد و در سال 94 با همراهی هیات های فعال به بخشی از اهداف دست یافت.
15 هیات فعال مراوه تپه دل در گرو شناسایی استعدادها داده اند تا بتوانند ستاره های مستعد و بانگیزه را در زمان مناسب شناسایی و به سمت حضور در ورزش حرفه ای و قهرمانی سوق دهند.
این شهرستان 721 ورزشكار سازمان یافته دارد. اگر چه این آمار به ظاهر اندك است اما پتانسیل های فراوان نهفته در این ورزشكاران به خصوص در رشته های كشتی سنتی ، والیبال ، ووشو و مچ اندازی؛ توجه و حمایت بیشتر از آنان را ضروری می كند.
برگزاری دوره های گوناگون آموزشی و توجه فراوان به تربیت ورزشكاران در رده های سنی پایه یكی از اولویت های ورزش مراوه تپه است.

*** گالیكش پایتخت ورزش زنان
در ورزش گالیگش نمی توان نشانی از تفاوت میان ورزش مردان و زنان قائل شد. زنان این شهرستان دوشادوش مردان برای یگانه شدن در ورزش تلاش می كنند و می كوشند برای خود در میان افتخار آفرینان ورزش كشور جایی تازه باز كنند.
سال 94، سال پرباری برای ورزش بانوان گالیكش بود و آنها به خوبی فاصله خود را با دیگر شهرستان ها افزایش دادند. حسین نصیری رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان به خوبی نقطه قوت ورزش این منطقه را شناسایی كرده و در كنار برنامه ریزی برای توجه و حمایت از ورزش های مردان ، حمایت مطلوبی نیز از ورزش بانوان دارد تا استعدادهای ناب این شهرستان را در مسیر كسب مدال و افتخار هدایت كند.
آنها در سال گذشته ، چند مدال ارزشمند در مسابقات داخلی كسب كردند و تیم های فراوانی را نیز به رقابت های قهرمانی استان و كشور اعزام نمودند تا فرصت رقابت و سنجش توانایی ها را به ورزشكاران جوان بدهند.
چشم های ورزش دوستان گلستانی به آینده روشن ورزش گالیكش است.

*** حركت به سمت جاودانگی
ورزش گرگان توجهی به كمبود بودجه و امكانات ندارد و با سرعت در مسیر موفقیت پیش می رود.
گفته می شود كه ورزش مركز گلستان از زمان حضور اسماعیل حاجی آبادی در سمت ریاست اداره ورزش و جوانان ، جان تازه ای گرفته و روزی نیست كه خبری از افتخارآفرینی و برنامه ریزی برای كسب آن نباشد.
آنها سال 94 را با شكوه هر چه تمام به پایان رساندند و اگر در سال 95 با همین سرعت پیش بروند خود را در قامت شهری یكه تاز در ورزش گلستان جاودانه خواهند كرد.
ورزشكاران گرگانی در سال گذشته 32 مدال بین المللی ، 5 مدال آسیایی ، 2 مدال جهانی و بیش از 80 مدال كشوری كسب كردند.
یكی از برنامه های زیربنایی ورزش گرگان در سال قبل اجرای اولین فستیوال ورزش برای همه در 30 رشته و با حضور 2 هزار و 500 ورزشكار بود. این كار با هدف شناسایی استعدادها انجام شد كه اگر در سال های آینده هم ادامه پیدا كند ، ظهور نسل آینده ساز و افتخار آفرین ورزش این شهرستان تضمین خواهد شد.
برگزاری بزرگترین مسابقات وسطی جهان ، افتتاح چند طرح ورزشی ، میزبانی از مسابقات گوناگون كشوری و استانی و اجرای همایش های بزرگ ورزش همگانی و پیاده روی خانوادگی دیگر اقدامات ورزش این شهرستان در سال 94 بود.
در شهرستان گرگان بیش از 21 هزار نفر به صورت سازمان یافته ورزش می كنند.

***بندرتركمن ، حكمرانی مطلق در چند رشته
ورزشكاران بندرتركمن سرآمدی خود در چند رشته همچنان حفظ كرده و در حال تبدیل شدن به قطب این رشته ها در كشور هستند.
والیبال ساحلی ، قایقرانی ، دوومیدانی و بوكس از جمله این رشته ها است كه موفقیت های كسب شده ورزشكاران این شهرستان این ادعا را تایید می كند.
فرشید استادی كم رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان با پی بردن به قابلیت های ورزشكاران بندرتركمن ، برنامه ریزی های بلند مدتی را انجام داده است كه به بار نشستن آنها می تواند مدال های فراوانی در مسابقات معتبر برون مرزی برای ورزش گلستان به ارمغان بیاورد.
سال 94 ، سالی سرشار از موفقیت های تكرار نشدنی برای بندرتركمنی ها بود و آنها امیدوارند امسال بتوانند بر تعداد و كیفیت این افتخارات اضافه كنند.
ورزشكاران این شهرستان علاوه بر كسب چندین مدال برون مرزی و جهانی ، موفق به جا به جا كردن ركوردهایی در كشور نیز شدند.
اعزام ورزشكاران رشته های والیبال ساحلی ، قایقرانی ، دوومیدانی معلولین ، كشتی آلیش ، دوومیدانی و فوتبال به رقابتهای قهرمانی كشور، برگزاری جلسات كمیته استعداد یابی در رشته های گوناگون و میزبانی از مسابقات كشتی سنتی گورش قهرمانی كشور ، از جمله فعالیت های ورزش بندرتركمن در سال گذشته بود.

*** آق قلا شهری با هویت ورزشی متفاوت
كسب 6 مدال بین المللی و بیش از 50 مدال در مسابقات قهرمانی كشور ، افتخارات كسب شده ورزشكاران آق قلا در سال گذشته بود.
توجه و حمایت فریدون یلقی رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان از تشكیل و حضور تیم های ورزشی در رده های سنی گوناگون ، آق قلا را به شهری با هویت ورزشی متفاوت از دیگر شهرستان های استان گلستان تبدیل كرده است.
در نتیجه همین حمایت های دلسوزانه ، تیم فوتبال نونهالان استیل البرز این شهرستان در لیگ برتر باشگاه های كشور به مقام قهرمانی رسید تا فصل جدید در ورزش های تیمی این شهرستان آغاز شود.
دعوت فوتبالیست های رده سنی پایه آق قلا به اردوی تیم ملی ، راه برگزیده شده توسط اداره ورزش و جوانان این شهرستان را تایید می كند و انتظار می رود در آینده بر تعداد ملی پوشان و افتخار آفرینان این شهرستان افزوده شود.
ورزشكاران آق قلا سال قبل در رشته های دوومیدانی ، والیبال ساحلی ، والیبال ناشنوایان ، والیبال نشسته و رزمی برای ورزش گلستان مدال آوری كردند.
افتتاح چند طرح ورزشی ، برگزاری دوره های گوناگون آموزشی و میزبانی از چند رویداد ورزشی دیگر اقدامات ورزش این شهرستان در سال گذشته بود.
در این شهرستان بیش از 2 هزار نفر به صورت سازمان یافته ورزش می كنند.

*** رامیان نماد ورزش هوایی كشور
ورزش های هوایی یكی از ظرفیت های كم نظیر شهرستان رامیان در ورزش است كه با حضور غلامرضا خداوردی در مسوولیت اداره ورزش و جوانان، برنامه ریزی برای بهره برداری صحیح و كامل از آن آغاز شده است.
یكی از اقدامات انجام شده در این بخش ، برگزاری مستمر و مداوم مسابقات پاراگلایدر قهرمانی كشور در ایام نوروز است.
استعدادهای طبیعی رامیان در این بخش به مدد آمده تا فضایی ایده آل برای علاقمندان این رشته ایجاد شود.
ورزشكاران رامیان در رشته هایی دیگری چون بسكتبال ، كبدی ، كشتی والیبال نشسته و بدمینتون نیز دارای قابلیت های فراوان هستند و در همین رشته های موفقیت هایی كسب كرده اند.
دعوت دو بازیكن تیم مینی بسكتبال رامیان به اردوی تیم ملی جوانان ، دعوت بدمینتون باز رامیانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان ، حضور ورزشكار رشته والیبال نشسته در تیم ملی ، اعزام چند تیم به رقابت های قهرمانی كشور و حضور بازیكن تیم كبدی بانوان رامیان در مسابقات كبدی ساحلی قهرمان كشور از جمله نتایج فعالیت های ورزش این شهر در سال گذشته بود.

*** گنبدكاووس شهر تیم های لیگ برتری
گنبدی ها با وجود مشكلات مالی فراوانی كه سال گذشته از آن رنج بردند ، عملكرد مطلوبی در كسب موفقیت های ورزشی داشتند.
در گنبد 43 هیات ورزشی فعالیت‌ دارند كه ‌از ‌این تعداد 36 هیات فعال، 4 هیات نیمه فعال و 3 هیات غیر فعال است. بیشترین تیم های لیگ برتری گلستان مربوط به این شهرستان است و سال قبل از گنبد 9 تیم ‌در لیگ ‌های برتر ، یك تیم‌ در لیگ دسته اول و یك تیم زیرگروه كشور در بخش مردان و یك تیم در‌ لیگ‌برتر و 2 تیم در لیگ ‌دسته یك زنان شركت كردند.
ابراهیم غفاری رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان با وجود موفقیت های حاصل شده ، امید فراوانی دارد امسال و با فراهم كردن زمینه موفقیت ورزشكاران گنبدی ، بیش از همیشه بر افتخارات ورزش گلستان بیفزاید.
یكی از برنامه های مورد تاكید اداره ورزش و جوانان این شهرستان ، برگزاری مستمر دوره های آموزشی برای مربیان و داوران رشته های گوناگون است تا فاصله دانسته های آنان با علم روز تا حد ممكن كاهش یابد.
حضور بانوان شهرستان در مسابقات آسیایی فوتبال، حضور موفق بانوان گنبدی در مسابقات مختلف ورزشی كشور و جهانی، حضور ورزشكاران بانوی گنبدی در اردوی تیم ملی رشته های گوناگون، بهره برداری از ورزشگاه ‌5 هزار ‌نفری ‌آزادی ‌با‌ حضور‌ وزیر‌ ورزش و ‌آغاز عملیات اجرایی ساخت خانه والیبال از ‌مهمترین اقدامات ورزش گنبد در سال گذشته بود.
سردار آزمون و فرهاد قائمی ، دو چهره بین المللی ورزش گنبد به شمار می روند.

*** نقش موثر هیات ها در توسعه ورزش مینودشت
هیات های ورزشی مینودشت كمك بزرگی به توسعه ورزش این شهر در سال 94 كردند تا سهم آنها از همه افتخارات كسب شده ورزش استان گلستان قابل اعتنا باشد.
اسماعیل ده چناشكی رییس اداره ورزش و جوانان مینودشت با ابتكار و خلاقیت های متعدد ، موفق به همراهی ستودنی هیات های این شهرستان شد تا نوید بخش فرا رسیدن روزهای هر چه بهتر برای ورزشكاران مینودشت باشد .
این شهرستان در چند رشته ورزشی ملی پوش دارد كه می توانند با تلاش خود و حمایت بیشتر مسوولان ، جای ثابتی برای خود در تالار افتخارات ورزش گلستان و كشور باز كنند.
اعزام به مسابقات پینگ پنگ انتخابی تیم ملی ، دو و میدانی بزرگسالان ، ووشو بانوان انتخابی تیم ملی ، كاراته قهرمانی رده های سنی كشور و چندین مسابقه معتبر داخلی دیگر رویدادهای ورزشی بودند كه مینودشتی ها توان خود را در برابر رقبای نامدار محك زدند.
برگزاری جشنواره های متعدد ورزشی روستایی، برنامه دیگر اداره ورزش این شهرستان برای كشف استعدادها است.

*** كلاله معدن استعدادهای كشف نشده
ورزش كلاله در سال 94 رشد قابل مطلوبی در حوزه عمرانی ورزش قهرمانی و همگانی داشت كه بخش عمده این موفقیت ها در سایه همت و تلاش الله نور امان نفس رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان به دست آمد.
مدال هایی كه ورزشكاران این شهر پارسال در مسابقات داخلی و آسیایی كسب كردند نشان می دهد ، كلاله معدنی از استعدادهای بكر و دست نخورده است كه با برنامه ریزی دقیق می توان از آن برای مدال آوری های بیشتر استفاده كرد.
یك مدال برنز در رقابت های آلیش قهرمانی آسیا نقطه اوج موفقیت های برون مرزی ورزشكاران كلاله در سال قبل بود. مدالی كه انتظار همه ورزش دوستان این شهرستان ارتقای آن به مدالی خوشرنگ تر در مسابقاتی معتبرتر در حد و اندازه های جهانی است.
بهره برداری از نمایندگی اداره ورزش وجوانان شهر فراغی ، تلاش برای تكمیل طرح های نیمه تمام ، برگزاری جشنواره اسب ، حضور یك مربی و یك ورزشكار این شهرستان در مسابقات جهانی آلیش ، دعوت دو بسكتبال نوجوان كلاله ای به اردوی تیم ملی ، كسب مقام سوم كشوری جانبازان و معلولین در مسابقات تنیس روی میز، دعوت دو فوتبالیست به اردوی تیم ملی ناشنوایان ، میزبانی مسابقات كبدی جوانان كشور ، میزبانی مسابقات ایروبیك بانوان كشور و چند افتخار دیگر ، فقط نمونه ای از اقدام های ورزش كلاله در سال گذشته بود.

*** خیز بلند نوكنده
شهر 15 هزار نفری نوكنده در غرب گلستان نیز با كوله باری از افتخارات و مدال ها در سال های گذشته ، به دنبال نقش آفرینی مجدد در ورزش استان و كشور است و همه این آرمان های بلند را از طریق ساسان معین رییس جوان و با انگیزه اداره ورزش و جوانان بخش نوكنده جستجو می كند.
این شهر كوچك بیش از 900 ورزشكار سازمان یافته دارد كه با وجود تعداد اندك ، موفقیت های به دست آمده آنها فراتر از تصور و انتظار است.
ورزشكاران این شهر پارسال 6 مدال بین المللی و جهانی و 35 مدال از مسابقات كشوری كسب كردند و 12 ورزشكار این شهر هم به اردوی تیم ملی رشته های گوناگون دعوت شدند.
یكی از برنامه های اولویت دار اداره ورزش و جوانان این شهر ، اعزام ورزشكاران نوكنده به رقابت های قهرمانی كشور با هدف كسب تجربه بیشتر است كه این برنامه ریزی موثر در درازمدت نتایج ارزشمند فراوانی به همراه خواهد داشت.
نوكنده در رشته های كشتی و ورزش های رزمی دارای استعدادهای فراوان و كم نظیر است كه در همین راستا اجرای طرح استعدادیابی به صورت منظم ، مستمر و ویژه در دستور كار قرار دارد.

*** كیفیت بالای ورزش آزادشهر
ورزش آزادشهر در سال 94 موفقیت های زیادی به دست آورد، اما همه این افتخارات انگار دست اندركاران ورزش این شهرستان را راضی نمی كند.
این شهر در سال گذشته در رشته های گوناگون كیفیت بالای خود را نشان داد تا ثابت شود می توان در آینده به آزادشهر و ورزشكاران با استعدادش امیدوارتر بود.
كسب عنوان سوم در لیگ دسته اول والیبال نشسته كشور ، حضور تیم هندبال شهرستان در مسابقات بین المللی جام ریاست جمهوری ، دعوت چند فوتبالیست این شهر به اردوی تیم ملی فوتبال در رده های سنی پایه ، برگزاری دوره های گوناگون آموزشی و حضور تیم هندبال نوجوانان شهرستان در مسابقات قهرمانی كشور گوشه ای از موفقیت های ورزش آزادشهر در سال قبل بود.
ارتقاء تعداد ورزشكاران سازمان یافته ، میزبانی از مسابقات قهرمانی كشور ، پیگیری و جدیت در اجرای طرح استعدادیابی ورزشی ، احداث فضای ورزشی برای توسعه ورزش های ساحلی و فعال تر نمودن ورزش بانوان و روستاها از جمله اولویت های جواد عجم رییس اداره ورزش و جوانان آزادشهر در سال 95 است.
در این شهر حدود 2 هزار و 900 ورزش به انجام حرفه ای ورزش مشغول اند.
و در پایان باید گفت كه اولین المپیاد ورزش گلستان در شرایطی به پایان رسید كه انتظار می رود استعدادهای كشف شده حاصل از برپایی این رقابت ها با یك برنامه ریزی درست و هدفمند ، گام به ورزش حرفه ای گذاشته و با فرا گرفتن صحیح آموزش ها ، رقم زننده آینده ای درخشان برای ورزش گلستان باشند.
7331/1648