۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۳
کد خبر: 82079997
T T
۰ نفر
هادی ساعی: بزرگترین چالش سواركاران ایران خروج اسب از كشور است

تهران - ایرنا - «هادی ساعی» سواركار شركت كننده در دومین دوره رقابت های بین المللی پرش با اسب تهران، گفت: بزرگترین چالش سواركاران ایران برای شركت در رقابت های بین المللی خروج اسب از ایران است.

مسابقات بین المللی پرش با اسب دوستاره (CSI2) ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور 56 سواركار از ایران، آلمان، هلند، لوكزامبورگ و گرجستان در مجموعه سواركاری بام تهران آغاز شد كه برای نخستین بار در مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران، سواركاران آلمانی با اسب های خودشان شركت داشتند.
ورود این اسب ها در حالی صورت گرفت كه این رشته ورزشی در بحث قرنطینه و كمرگ با چالش جدی روبروست.
هادی ساعی دارنده مدال طلای تكواندوی المپیك 2004 آتن و یكی از سواركاران ایرانی شركت كننده در این دوره از رقابت ها در گفت و گو با ایرنا، گفت: مسابقات بین المللی پرش با اسب دوستاره (CSI2) برای دومین بار به میزبانی ایران برگزار می شود و من در روز نخست این رقابت ها با اسب اول بی خطا رفتم، اما زمانم زیاد بود و نتیجه خوبی كسب نكردم.
وی درباره حضور نمایندگانی از كشورهای آلمان، لوكزامبورگ، گرجستان و هلند در تهران، افزود: حضور نمایندگان این كشورها می تواند شرایط را برای توسعه این رشته در ایران فراهم كند.
این سواركار ایرانی ادامه داد: از طرفی حضور سواركاران آلمانی به همراه اسب های خود در ایران با توجه به مشكل قرنطینه جزو نقاط قوت این رقابت ها محسوب می شود كه امیدوارم سواركاران كشورمان بتوانند با اسب های خود در مسابقات بین المللی حضور یابند.
به گفته ساعی با تسهیل شدن این امر، فرصت برای افتخار آفرینی سواركاران ایرانی در رقابت های اروپایی فراهم می شود.
وی اظهار داشت: البته مساله گمرگ هم از دیگر مشكلات فراروی این رشته ورزشی است. به عنوان نمونه هرچند با وجود مشكل قرنطینه در ایران، اسب های آلمانی توانستند وارد ایران شوند، اما حضور 8 ساعته اسب ها در گمرگ باعث خستگی و در نهایت یكی از شركت كنندگان آلمانی نتوانست نتیجه ایی كسب كند.
وی چالش اصلی رشته سواركاری در ایران را خروج اسب ها برای حضور در رقابت های بین المللی دانست و گفت: اسب ها گران هستند. هرچندحامیان مالی خوبی در این رشته وجود دارد، اما بزرگترین مشكل خارج كردن اسب ها برای شركت در رقابت هاست.
مسابقات بین المللی پرش با اسب تهران 31 اردیبهشت به كار خود پایان می دهد.
ورزشی**9250**1379
۰ نفر