۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۰۷
کد خبر: 82080539
T T
۰ نفر
ساماندهي و رفع مشكلات ورودي آبشار ياسوج ضروري است

ياسوج - ايرنا- استاندار كهگيلويه وبويراحمد بر ضرورت رفع مشكلات و معضلات موجود آبشار ياسوج به ويژه مشكل روشنايي در ورودي اين منطقه تفريحي و گردشگري تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، سيد موسي خادمي عصر چهارشنبه در بازديد سرزده از منطقه تفريحي آبشار ياسوج عمده ترين مشكل را مربوط به نبود روشنايي كافي در مسير سه كيلومتري از بقعه متبركه امام زاده عبدالله (ع) تا آبشار اعلام كرد.
وي بيان كرد: اقدام هاي خوبي در راستاي روشنايي بويژه تعويض شبكه سيمي به كابل در طول مسير اين منطقه تفرجگاهي در يك سال گذشته تاكنون انجام شده است اما كافي نيست و تا حدودي رنجش خاطر و نارضايتي گردشگران و ميهمانان را به دنبال داشته است.
خادمي اظهار كرد: وجود مناظر بكر و طبيعي، طراوت باغ ها و گلهاي معطر اطراف آبشار، آب وهواي مناسب و نزديكي به شهر آبشار ياسوج را به يكي از جاذبه هاي منحصر به فرد در استان كهگيلويه وبويراحمد تبدبل كرده است.
وي يكي از عوامل اساسي در رونق يافتن مناطق گردشگري در استان از جمله مناظر بكر و طبيعي ياسوج را ورود و مشاركت سرمايه گذاران بخش خصوصي دانست و گفت: البته ايجاد زيرساخت ها بر عهده دستگاه هيا متولي و دولت است.
وجود گره هاي ترافيكي به ويژه در ورودي آبشار، كمبود نيرو و افراد راهنما در طول مسير، نبود پاركينگ مناسب، نامنظم بودن برخي مغازه ها، نبود كمپينگ هاي مناسب اقامتي و بهداشت همچنان از مهمترين و عمده ترين معضلات و مشكلات موجود در اين منطقه تفريحي و گردشگري است كه ضرورت ساماندهي و رفع سريع آنها بيش از گذشته ضروري است.
مديرعامل شركت برق كهگيلويه وبويراحمد نيز تاكيد كرد: بخش عمده اي از كار در قالب تعويض شبكه براي افزايش ميزان پايداري و كاهش نوسانات برق در طول مسير انجام شده است.
داوود راهزادي گفت: در يك سال گذشته بيش از پنج ميليارد ريال در اين راستا هزينه شده است.
وي از شروع فاز دوم روشنايي مسير ورودي ابشار ياسوج در آينده اي نزديك خبر داد وگفت: براي تكميل و رفع مشكل روشنايي كامل مسير سه كيلومتري آبشار ياسوج اعتباري افزون بر پنج ميليارد ريال ديگر نياز است.
وي اظهار كرد: با توجه به تعامل و هماهنگي شهرداري ياسوج و دستور و اهتمام ويژه استاندار رفع اين مشكل از اولويت ها و برنامه هاي جدي شركت توزيع نيروي برق استان و شهرستان بويراحمد است.
آبشار ياسوج در فاصله سه كيلومتري شمال شهر ياسوج واقع شده و از نيمه دوم اسفند تا اواخر مهرماه هر سال فصل مناسبي براي تفريح و پذيرايي گردشگران در اين منطقه بكر و تفريحي است.
3016/6162