۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۴۸
کد خبر: 82081682
T T
۰ نفر
فرهنگ جامع زبان و ادب فارسی با ویرایش جدید درحال تدوین است

یاسوج - ایرنا - عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی از درحال تدوین بودن فرهنگ جامع زبان و ادب فارسی با ویرایش جدید خبر داد و گفت: این این كتاب بزرگ در 30تا 40جلد منتشر خواهد شد.

جعفر یاحقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : جلد اول این فرهنگ جامع چاپ شده است و روند این كار با دقت لازم از سوی صاحبنظران فرهنگستان زبان وادب فارسی ادامه دارد.
وی اظهار كرد: اجرای طرح های پژوهشی درحوزه زبان و ادب فارسی برای افزودن برغنای فرهنگ زبان ملی از مولفه های فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.
یاحقی با بیان این كه در فرهنگ لغت های گذشته اشكالات زیادی وجود داشت تصریح كرد: كار تدوبن فرهنگ جامع زبان و ادب فارسی براساس بررسی و مطالعه بیش از یك هزار متن از متون تاریخی و ادبی انجام می شود.
وی تصریح كرد: در فرهنگ جامع درحال تدوین به مقوله واژه گزینی صحیح كلمات توجه ویژه ای شده است و تكمیل آن خدمت بزرگی به زبان وادب فارسی محسوب خواهد شد.
یاحقی به برنامه های واژه گزینی درست فرهنگستان زبان و ادب فارسی اشاره كرد و گفت: تبدیل زبان فارسی به زبان علم و معرفی آن به دیگر ملت ها و مطلوبتر شدن این زبان از اولویت های فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.
وی كمبود منابع مالی و نیروی انسانی را از مشكلات فرهنگستان زبان و ادب فارسی برشمرد.
وی برای شركت درهمایش بزرگداشت حكیم فردوسی به یاسوج سفركرده است.
6162/8134