۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۳۵
کد خبر: 82082213
T T
۰ نفر
موافقت ضمنی رئیس فدراسیون جهانی با برگزار لیگ سواركاری در ایران

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون سواركاری ایران از موافقت ضمنی رئیس فدراسیون جهانی این رشته ورزشی برای برگزاری لیگ سواركاری در كشورمان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «مسعود خلیلی» امرو جمعه در حاشیه فینال مسابقات بین المللی پرش با اسب دو ستاره در باشگاه سواركاری بام تهران در جمع خبرنگاران گفت: این رقابت ها از روز چهارشنبه 29 اردیبهشت با حضور 56 سواركار از كشورهای ایران، آلمان، هلند، لوگزامبورك و گرجستان در پنج رده آغاز شد و امروز آخرین مرحله رقابت ها در كلاس 145 سانتی متر در حال برگزاری است.
وی افزود: در این دوره از مسابقات برای نخستین بار سواركاران آلمانی با اسب های خود در این مسابقات شركت كردند و از طرفی این میزبانی باعث تجربه و ارتقای رنكینگ سواركاران ایرانی در فدراسیون جهانی سواركاری می شود كه امیدوارم با كسب امتیازات بیشتر زمینه برای شركت در رقابت های بین المللی و حتی المپیك برای نمایندگان ایران فراهم شود.
رئیس فدراسیون سواركاری درباره سطح این رقابت ها گفت: این رقابت ها در ارتفاع موانع از130 تا 145 سانتی متر در حال برگزاری است كه تلاش كردیم با نزدیك شدن به این ارتفاع سطح مسابقات خود را به سطح آسیا كه بین 150 تا 160 سانتی متری است، نزدیك و فاصله را كم كنیم. به همین منظور تلاش داریم مسابقات قهرمانی كشور در سال جاری در ارتفاع موانع 155 سانتی متر برگزار كنیم.
خلیلی از میزبانی ایران برای برگزاری دو رویداد بین المللی پرس با اسب دو ستاره در تهران خبر داد و گفت: این مسابقات در اواجر تابستان و پاییز برگزار خواهد شد. اما جزئیات كامل آن ها در زمان ثبت نام مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به سفر «اینگمار دی وس» رئیس فدراسیون جهانی سواركاری كه روز پنج شنبه با دعوت رسمی فدراسیون سواركاری ایران به تهران سفر كرده است، گفت: شب گذشته در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی در باره موضوعات مربوط به سواركاری و همچنین طرح های پیشنهادی ایران به فدراسیون جهانی (راه اندازی رشته جدید ولتیژ، رشته سواركاری جانبازان و معلولان و سواكاری كودكان با اسب های كوچك) گفت وگو كردیم.
رئیس فدراسیون سواركاری در ادامه اظهار داشت: در این دیدار به دی وس پیشنهاد برگزاری لیگ در ایران را مطرح كردم كه با موافقت ضمنی وی روبرو شد و قرار است در دیداری كه وی با مسئولان ورزشی كشورمان خواهد داشت، در این باره گفت وگو شود.
وی افزود: این پیشنهاد كمك می كند به جای اینكه نمایندگان ایران در لیگ های سواركاری كشورهای همسایه مانند جمهوری آذربایجان شركت كنند، لیگ سواكارری در ایران برگزار می شود تا كشورهای همسایه در آن شركت كنند كه این موضوع از طرفی تسهیل خروج و ورود سواركان با اسب هایشان را نیز به دنبال خواهد داشت.
رئیس فدراسیون سواركاری درباره حضور سه سواركار زن ایرانی در این رقابت ها گفت: سه سوار كار زن ایران امروز در مسابقات فینال و در ارتفاع موانع 145 سانتی متری شركت كردند و امیدواریم بتوانیم زمنیه حضور بیشتر سواركاران زن حرفه ای را در رقابت های بین المللی را فراهم كنیم.
خلیلی در عین حال تاكید كرد: انتظار می رود سواركاران زن ایران نیز حضور پررنگی تری داشته باشند و در این رشته حرفه ای تر فعالیت خود را دنبال كنند.
مسابقات بین المللی پرش با اسب دوستاره (CSI2) كه از روز چهارشنبه با حضور 56 سواركار از ایران، آلمان، هلند، لوكزامبورگ و گرجستان در مجموعه سواركاری بام تهران آغاز شده است، امشب با معرفی برترین ها به پایان می رسد.
ورزشی(2)**9250**1379
۰ نفر