۱ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۶
کد خبر: 82082555
T T
۰ نفر

دومین اردوی كارآفرینی خراسان شمالی برگزار شد

۱ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۶
کد خبر: 82082555
دومین اردوی كارآفرینی خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد- ایرنا- دومین رویداد استارتاپ ویكند(اردوی كارآفرینی) خراسان شمالی با معرفی تیم ها و ایده های برتر جمعه شب در محل فرهنگسرای شهروند بجنورد به كار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره كل تعاون،كار ورفاه اجتماعی خراسان شمالی این رویداد از عصر چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه جاری در فرهنگسرای شهروند بجنورد آغاز شد و جمعه شب با معرفی تیم ها و ایده های برتر به پایان رسید.
مدیركل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان شمال در آیین پایانی این رویداد علمی و كارآفرینی گفت: امروز كشور نیازمند به ایده ها و طرح های جدید برای اشتغال است كه برگزاری چنین رویدادهای می تواند در این زمینه كارساز باشد.
محمدرضا موفق یساقی اظهار كرد: دوران پس از برجام فرصت خوب برای افراد خلاق و كارآفرین است كه با طرح ایده های خود و همچنین تجاری سازی آن بتواند به اقتصاد كشور كمك كند.
رضا بهمن پور مدیركل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی نیز در این آیین ضمن تقبل اهدای 10 میلیون ریال به تیم های برتر این رویداد خواستار فعالیت بیشتر جوانان در زمینه ایده های اشتغالزا در استان شد.
قدیر افروند معاون گردشگری، سرمایه گذاری وطرح های خراسان شمالی نیز در این همایش توسعه استان با محوریت گردشگری در اولویت
است كه باید در این زمینه طرح های نو ارائه شود.
پیشتر، مدیر اجرایی دومین كارگاه استارتاپ ویكند خراسان شمالی در حاشیه این رویداد كارآفرینی گفت: 90 نفر از كارآفرینان دانشجوی این استان در قالب 12 تیم هشت نفره ایده های كارآفرین خود را در معرض قضاوت گذاشتند.
سیدمعین قدسی روز پنجشنبه اظهار كرد: تیم های شركت كننده از دانشگاه های شیروان و بجنورد بودند كه این امر نشان از علاقه مندی جوانان به خلاقیت كار و همچنین ایده های نو دارد.
در این رویداد 15 تیم شركت داشتند كه نسبت به استارتاپ ویكند سال گذشته تعداد تیم ها رشد 50 درصدی را نشان می دهد.
همچنین در این رویداد علاوه بر سه تیم برتر،چهار تیم و ایده برتر دیگر نیز توانستند به پارك علم و فناوری راه پیدا نمایند كه در پارك علم و فناوری فضای كار به این تیم‌ها داده می‌شود و در مرحله پیش رشد پنج میلیون و در مرحله رشد نیز 500 میلیون ریال تسهیلات به این تیم‌ها داده می‌شود تا بتوانند كسب‌وكار خود را راه‌اندازی كنند.
اردوی كارآفرینی یك رویداد بومی و مبتنی بر مزیت های رقابتی استان است كه براساس مزیت های اقتصادی خراسان شمالی نظیر كشاورزی، گردشگری و صنعت و همچنین در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با پشتوانه فكری شش ماهه برگزاركنندگان این رویداد برگزار شد.
6003/ 6042