به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا، علي اصغر فاني روز سه شنبه در حاشيه سومين دوره توانمندسازي مديران مراكز دارالقرآن كه در اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: هدايت و راهنمايي از ديگر وظايف مراكز دارالقرآن به شمار مي رود.
وي با بيان اينكه هر منطقه آموزش و پرورش بايد حداقل داراي يك مركز دارالقرآن باشد افزود: تلاش داريم اين مناطق در سال آينده به دو مركز دارالقرآن تجهيز شوند.
فاني گفت: هم اكنون 700 مربي و مدير خواهر و برادر در كشور در اين مراكز با مديريت آموزش و پرورش براي دانش آموزان پسر و دختر و همچنين علاقمندان به فراگيري قرآن مجيد و عترت و نماز، مسايل و موارد را آموزش مي دهند.
وي افزود: طي سال گذشته بخش عمده نيروي انساني مراكز دارالقرآن تامين شده و سال جاري نيز با تلاش مسئولان اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اين كار ادامه خواهد داشت و ديگر برنامه اين مراكز پيگيري آموزش محتوايي خواهد بود.
فاني بيان كرد: دارالقرآن قرارگاه تعليم و تربيت آينده سازان كشور است و اميداست با توانمند سازي مربيان اين مراكز و برنامهريزي محتوايي بتوان تربيت قرآني را در آموزش و پرورش توسعه داد.
وي درمورد استفاده آموزشي از فضاي مجازي گفت: با حكم رهبر معظم انقلاب، اين وزارتخانه عضو شوراي عالي فضاي مجازي شد و لذا با اين حركت كه داراي پيامي بسيار مهم از نظر رهبري است، بايد بتوان از فضاهاي مجازي در راستاي دستيابي به اهداف آينده كشور حداكثر بهره برد.
وزير آموزش و پرورش طرح شناسايي استعدادهاي برتر(شهاب) را در مدارس بهترين پشتوانه آموزش و پرورش خواند و يادآور شد: سال گذشته 138 هزار دانشآموز تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند كه امسال اين تعداد به 384 هزار نفر خواهد رسيد و برنامهريزي شده تا سال 1399 اين طرح فراگير شود.
فراهنگ**1417**1027
وزير آموزش و پرورش:
شناسايي قاريان و حافظان قرآن از وظايف مديران دارالقرآن است
۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۵
کد خبر:
82086511
تهران- ايرنا - وزير آموزش و پرورش گفت: شناسايي قاريان و حافظان قرآن كريم يكي از وظايف مهم مراكز دارالقرآن است.