۵ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۰۳
کد خبر: 82087404
T T
۰ نفر
سرلشكرصفوي: دفاع مقدس براي 80سال آينده كشور سپر امنيت به وجود آورد

اهواز - ايرنا - دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با تجليل از صبر ، ايستادگي و مقاومت خوزستان و دزفول در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: فرهنگ دفاع مقدس براي 80سال آينده كشور سپر امنيت پايدار به وجود آورد.

به گزارش ايرنا سردار سرلشكر پاسدار سيديحيي صفوي سه شنبه شب در آئين گراميداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پايداري دزفول در سالن اجتماعات شهرك نفت اهواز افزود: اگر امروز كشور ما با وجود ناامني هاي مناطق پيراموني خود از امنيت بسيار بالايي برخوردار است به مدد فرهنگ مقاومت ، هوشياري و استقامت ملت ايران و مردم خوزستان و دزفول است كه در دوران هشت ساله دفاع مقدس متبلور شد.
وي با بيان اينكه دوران دفاع مقدس همچون نگين زرين در تاريخ ايران مي درخشد و به نمادي براي مقاومت مردم كشورهاي منطقه تبديل شده است اظهار كرد: ملت ايران در طول هشت سال دفاع مقدس با تقديم بيش از 200هزار شهيد و 300هزار جانباز توانست از تحميل اراده دشمن جلوگيري كند و برعكس با تعقيب و تنبيه متجاوز اراده خود را بر دشمن بعثي تحميل كرد.
دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا در ادامه با بيان اينكه در جنگ دو خط مشي ليبرالي كه يكي منبعث از تفكرات بني صدر كه اعتقاد داشت بايد براي وادار كردن دشمن بعثي به عقب نشيني بايد با امريكا مذاكره كرد و يكي خط مشي مقاومت بود اظهار داشت: خط مشي و تفكر نخست نتوانست پيروزي به ارمغان بياورد ولي با تفكر دوم كه منبعث از خط الهي امام توانستيم دشمن را در زمين و زمان احاطه كنيم و پيروزي يكي پس از ديگري به دست آمد.
صفوي گفت: حماسه مقاومت و پايداري دزفول در مقابل موشكباران و بمباران دشمن بعثي با گذشت زمان فراموش نمي شود و اين پايداري بايد براي نسل هاي آينده سرمشق و الگو باشد.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در ادامه با بيان اينكه هدف اساسي در همه جنگ ها تحميل اراده يك دولت بر يك دولت ديگر است كه اين ممكن است با تصرف زمين ، تحريم ها و فشارها يا انعقاد قراردادهاي تحميلي همچون قراردادهاي گلستان و تركمنچاي باشد بيان كرد: دشمن با برخورداري از حمايت مستقيم و غيرمستقيم جبهه استكبار و نظام سلطه قصد داشت اراده خود را بر ملت و نظام اسلامي تحميل كند ولي هيچ كاري از پيش نبرد و به هيچ يك از اهداف خباثت آميز خود نرسيد و عاقبت راهي زباله دان تاريخ شد.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در طول سال هاي 1376تا 1386 ، اتكال به خداوند ، اعتماد به توانمندي ملت ايران ، تبعيت از امام راحل ، مديريت عقلاني و برنامه ريزي براي پيروزي ، ابتكار و نوآوري در عمليات هاي نظامي ، اتحاد و انسجام دولت و ملت و اولويت اصلي قرار گرفتن جنگ براي مسئولان را از دلايل و اصول اصلي پيروزي ملت ايران در دفاع هشت ساله عنوان كرد و گفت: در جنگ اقتصادي و اقتصاد مقاومتي نيز با همين تدبيرها و الگوهايي كه از دفاع مقدس تجربه كرديم مي توان به اهداف بلند در اين بخش مهم كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري است رسيد.
وي گفت: ملت ايران هم اكنون نيز مي تواند با الهام از فرهنگ دفاع مقدس ، به الگويي براي عملياتي كردن اقتصاد مقاومتي تبديل شود و اين شدني است.
در اين آئين خاطراتي از موشكباران دزفول و مقاومت و ايثار مردم در طول دفاع مقدس مرور شد.
6065