به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، این ربات انسان نما كه 'پپر' Pepper نام دارد و محصول شركت Softbank است، توانایی تشخیص احساسات انسان را دارد.
این ربات پیشرفته، علاوه بر توانایی تعامل با انسان، به یك نمایشگر درونی مجهز است كه می توان از طریق آن برنامه های مختلف از جمله یك برنامه خاص برای دریافت هزینه غذا را اجرا كرد. این برنامه قادر است با كیف پول الكترونیك مشتریان از طریق گوشی تلفن همراه آنها مرتبط شده و هزینه غذا را دریافت كند، همچنین در هنگام سفارش غذا می تواند اطلاعات مفیدی را در رابطه با مواد مغذی و تركیبات نوشیدنی ها در اختیار مشتریان قرار دهد.
مدیران این رستوان زنجیره ای معتقدند با استفاده از ربات های انسان نما، علاوه بر تسهیل فرآیند سفارش گیری و تعامل با مشتریان، این ربات ها موجب افزایش جذابیت محیط رستوران ها می شوند. نمونه اولیه این ربات ها كه به نرم افزار سفارش گیری و كیف الكترونیكی مجهز شده است، دیروز در مراسمی در یك شعبه رستوران در پاریس رونمایی شد. قرار است تا پایان سال میلادی نمونه هایی از ربات انسان نما در تمام شعب این رستوران زنجیره ای آمریكایی مشغول به كار شوند.
علمی (6) **9259**2017
تهران- ایرنا- قرار است ربات های انسان نما به زودی وظیفه دریافت سفارشات، تعامل با مشتریان و دریافت هزینه غذا را در یكی از بزرگترین فست فودهای زنجیره ای جهان، عهده دار شوند.