۶ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۵۸
کد خبر: 82089822
T T
۰ نفر
دیپلماسی فعال شهری و تبدیل شدن به جهانشهر، مهمترین رویكرد كلانشهر اصفهان است

اصفهان- ایرنا- شهردار اصفهان با برشمردن جایگاه فرهنگی اقتصادی و قابلیتهای بین المللی این شهر اعلام كرد: دیپلماسی فعال شهری و تبدیل شدن به جهانشهر، مهمترین رویكرد كلانشهر اصفهان است.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد پنجشنبه در دیدار جمعی از مدیران، سردبیران و دبیران حوزه خبری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: دیپلماسی شهری موضوعی متفاوت با دیپلماسی رسمی كشورها است و با نگاهی فرهنگی به امور سبب ایجاد انسجام و هماهنگی بین شهرهای جهان می شود.
وی با بیان اینكه در حال حاضر شهر اصفهان با 13 شهر جهان رابطه خواهر خواندگی دارد، گفت:در روزهای آینده نیز با شهر حیدرآباد هندوستان تفاهمنامه خواهرخواندگی امضا خواهیم كرد.
جمالی نژاد گفت: اصفهان پایتخت سیاسی كشور نیست اما نقش فراشهری و فراملی را در عرصه های علمی، هنری و فرهنگی كشور ایفا كرده است.
وی تصریح كرد: شهرداری اصفهان رویكرد جدید صیانتی و تاسیسی را در حوزه گردشگری در پیش گرفته است.
شهردار اصفهان گفت: در گذشته رویكرد صیانتی در حوزه گردشگری اصفهان وجود داشت اما امروز با ایجاد و تاسیس جاذبه های جدید، رویكرد فوق العاده جدیدی در دستور كار شهرداری قرار گرفته است.
وی گفت: با توجه به تفاوت اصفهان با سایر كلانشهرهای كشور، باید درآمدهای پایدار را برای این شهر ایجاد كنیم.
جمالی نژاد خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه اصفهان شهر تاریخی است، باید طرح جامع ارتفاعات را در این شهر اجرا كنیم.
وی گفت: تاكنون در زمینه توجه به كسب درآمدهای پایدار در شهرداری های كشور اقدام مناسبی انجام نشده است.
جمالی نژاد گفت: بیشتر پروژه های شهر اصفهان بصورت مشاركت با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حال انجام است.و پروژه های مشاركتی برد- برد برای شهرداری و سرمایه گذاران محسوب می شود.
شهردار اصفهان اظهار كرد:پروژه های مشاركتی، بار سنگینی را از روی دوش شهرداری برداشته و درآمد پایدار هم برای ما ایجاد كرده است.
جمالی نژاد گفت: شهرداری اصفهان گفتمان جدیدی را با ورود به عرصه های دانش محوری و تبدیل به اصفهان به 'شهر دانایی محور' شروع كرده و این گفتمان جدید در شهرداری اصفهان تغییراتی را ایجاد كرده است.
وی گفت:در گذشته وجود صنایع و كارخانجات اهمیت زیادی در ارزیابی شاخص های توسعه شهری داشت اما امروز میزان شركت های دانش محور، نوآور و خلاق حرف اول را در این زمینه می زند لذا شهرداری ها در عصر جدید باید پوست اندازی كنند و به عرصه های دانش محور وارد شوند.
جمالی نژاد گفت: در شهرهای دانش محور نخبگان، هنرمندان و فرهیختگان ارزش پیدا می كنند.
شهردار اصفهان با اشاره به پدیده خشكسالی در كشور گفت: امروز دیگر خشكسالی در كشور ما بحران نیست و به یك واقعیت تبدیل شد ه باید این واقعیت را قبول كنیم و برای آن برنامه داشته باشیم .
6027/7150 / 1339
۰ نفر