۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰
کد خبر: 82091084
T T
۰ نفر

نجات 2 قایقران سردشتی در رودخانه زاب

۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰
کد خبر: 82091084
نجات 2 قایقران سردشتی در رودخانه زاب

مهاباد- ایرنا- با اقدام به موقع نیروهای امدادی، 2 قایقران حادثه دیده در رودخانه زاب شهرستان سردشت در آذربایجان غربی نجات یافتند.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سردشت روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عصر جمعه سه نفر قایقران با استفاده از یك قایق بادی درحال قایقرانی در رودخانه زاب سردشت بودند كه قایق آنها بر اثر برخورد با اشیای داخل رودخانه سوراخ و در میان امواج شدید رودخانه گرفتار شد.
رحمان امینی افزود: یكی از این قایقرانان با شنا خود را به حاشیه رودخانه رساند و نجات پیدا كرد ولی 2 تن دیگر از شاخه های یك درخت در وسط رودخانه آویزان شدند.
وی اضافه كرد: افرادی كه در اطراف رودخانه شاهد این ماجرا بودند، با مركز آتش نشانی تماس گرفته و نیروهای امداد و نجات آتش نشانی بلافاصله در محل حضور پیدا كردند.
امینی گفت: این 2 قایقران با وارد عمل شدن تیم غواصان امداد و نجات آتش نشانی از داخل آب بیرون آورده شده و به آن طرف رودخانه انتقال یافتند.
وی افزود: قایق سواران سه نفر از اهالی روستای واوان این شهرستان بودند كه می خواستند از روستای واوان تا منطقه قبرستان پیرشیخ به طول 2 كیلومتر را قایقرانی كنند.
زاب یكی از رودخانه های دائمی آذربایجان غربی است كه از دامنه های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا كرده و با ورود به خاك عراق سرانجام به دجله می ریزد.
رودخانه زاب دارای جریان آب دائمی است و در سراسر سال جریان داشته و خشك نمی شود.
زاب و درهٔ عمیق آن یكی از دیدنی ترین رودخانه های استان های غربی به شمار می رود كه به خودی خود دارای جاذبه های گردشگری است.
این رودخانه به علت شدت جریان آب همه ساله جان شماری از افرادی را كه به قصد شنا وارد آن می شوند، می گیرد.
شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و هم مرز با كشور عراق است.
6185/1905
۰ نفر