۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶
کد خبر: 82093800
T T
۰ نفر
پنج پروژه خدماتی با حضور معاون رییس جمهوری در بانه افتتاح می شوند

سنندج- ایرنا- فرماندار بانه از افتتاح پنج پروژه خدماتی و مسكن مهر با حضور دكتر سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان بانه امروز دوشنبه 10خرداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا راشد عذیری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینكه این پروژه ها ظهر امروز با حضور دكتر سلطانی فر افتتاح می شوند افزود: این پنج پروژه شامل دو هتل لاله و زانا، ساختمان كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، پاركینگ آفتاب درخشان و واحدهای مسكن مهر است.
او با اشاره به اینكه عملیات احداث هتل لاله بانه از سال 88 آغاز شد گفت: این هتل پنج ستاره است و برای ساخت آن در مجموع 300 میلیارد ریال هزینه شد كه 150میلیارد ریال توسط بخش دولتی و 150میلیارد ریال دیگر توسط بخش خصوصی تامین شده است.
او هتل زانا را نیز سه ستاره معرفی كرد و با اعلام اینكه عملیات ساخت این هتل نیز سال 88آغاز شد افزود: این هتل متعلق به بخش خصوصی است و برای ساخت آن در مجموع هشت میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.
به گفته او برای ساخت پاركینگ آفتاب درخشان از دیگر پروژه هایی كه توسط معاون رییس جمهوری افتتاح می شود نیز 280 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افتتاح 112 واحد مسكن مهر را از دیگر پروژه های افتتاحی در شهرستان بانه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و گفت: در این سفر همچنین دكتر سلطانی فر از چهار پروژه در دست ساخت در شهرستان بانه نیز بازدید می كند.
او بازدید از بیمارستان 94 تختخوابی بانه، سد عباس آباد، هتل آربابا و پروژه تفریحی گردشگری آربابالند را از جمله این پروژه ها اعلام كرد.
عذیری پیشرفت فیزیكی بیمارستان 94 تختخوابی بانه را 63درصد و میزان پیشرفت فیزیكی سد عباس آباد را هم 75 درصد اعلام كرد.
او همچنین گفت: هتل آربابا با 57درصد پیشرفت فیزیكی در دست ساخت است و پروژه تفریحی گردشگری آربابا لند نیز توسط سرمایه گذار خارجی در زمینی به مساحت 2204هكتار با هزینه ای معادل هزار و 40میلیارد ریال ساخته می شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز دوشنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد استان كردستان شد و قرار است ظهر امروز برای افتتاح و بازدید چندین پروژه وارد شهرستان مرزی بانه شود.
حضور در جمع سرمایه گذاران حوزه گردشگری شهرستان بانه و نشست با مسئولان استانی و شهرستانی از دیگر برنامه های سفر یك روزه رئیس سازمان میراث فرهنگی به كردستان است.
بانه در 242 كیلومتری غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
1904/7469/3033