۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱:۰۰
کد خبر: 82094942
T T
۰ نفر
مجلس رژیم صهیونیستی به وزیر جنگ افراطی نتانیاهو رای اعتماد داد

تهران- ایرنا- مجلس رژیم صهیونیستی روز دوشنبه انتصاب آویگدور لیبرمن را به عنوان وزیر جنگ جدید این رژیم مورد تایید قرار داد و وی پس از این تاییدیه برای قبول تصدی وزارت دفاع سوگند خورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس ، لیبرمن كه قول داد تدابیر شدیدی علیه فلسطینیان به گفته وی ' تروریست ' اتخاذ كند در مجلس اسرائیل ( كنست ) با 55 رای موافق در مقابل 43 رای مخالف مورد تایید قرار گرفت.
لیبرمن كه از جناح راست به شدت افراطی است ساعاتی قبل از این در كابینه اسرائیل مورد تایید قرار گرفته بود .
ادای سوگند وی به عنوان وزیر دفاع به هفته ها تحریك سیاسی و خشم داخلی و خارجی پایان داد.
كابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل رای به گسترش ائتلاف دولت و انتصاب لیبرمن پیش از معرفی وی به كنست برای گرفتن تایید نهایی داده بود.
نتانیاهو كه متهم به تشكیل راست گراترین دولت در طول تاریخ اسرائیل شده است در دقیقه آخر مجبور شد اختلافی را كه با یك حزب ائتلافی دیگر دولت خود بوجود آمده بود حل كند.
این رای كنست ، اكثریت 66 كرسی مجلس را در اختیار نتانیاهو قرار داده است .
لیبرمن وزیر خارجه سابق به خاطر اظهارات تحریك آمیزش شهرت یافته است . انتصاب وی با اعتراضات بین المللی نیز روبرو شده است. از جمله امریكا گفته است كه این انتصاب حل و فصل مناقشه اسرائیلی ها و فلسطینی ها از طریق تشكیل دو كشور را زیر سوال برده است .
به دنبال توافق بر سر سپردن تصدی وزارت دفاع به لیبرمن ، آوی گابی وزیر محیط زیست اسرائیل از حزب راست میانه كولانو استعفایش را اعلام كرد و گفت : 'من فكر نمی كنم كه تشكیل یك دولت افراطی كار درستی باشد. '
پیش از آن، موشه یعلون سلف لیبرمن از حزب لیكود نسبت به موج فزاینده افراط گرایی در این حزب نتانیاهو و در كل اسرائیل هشدار داده و در تاریخ بیستم مه استعفا كرده بود.
شبك 1403 / 1064
۰ نفر