۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۹
کد خبر: 82095508
T T
۰ نفر
تلاش دولت براي راه اندازي واحدهاي صنعتي راكد كرمانشاه

كرمانشاه - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه اظهار داشت: يكي از مهمترين اهداف استانداري كرمانشاه در سال 95 راه اندازي واحدهاي توليدي راكد و نيمه فعال استان است.

به گزارش ايرنا، محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت يازدهم چندي پيش اعلام كرد كه هيات دولت از استانداري هاي كشور خواسته است كه واحدهاي توليدي تعطيل و نيمه تعطيل را تا پايان سال 95 فعال كنند.
رضا رحيمي معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه روز سه شنبه در اين باره به ايرنا گفت: در يك سال و نيم گذشته 64 واحد صنعتي راكد در استان كرمانشاه فعال شده است.
وي فعال سازي واحدهاي تعطيل و نيمه تعطيل را يكي از سياست هاي اصلي استانداري كرمانشاه در سال 95 عنوان كرد و گفت: با فعال كردن اين 64 واحد با حجم سرمايه گذاري يك هزار و 990 ميليارد ريال زمينه اشتغال براي حدود دو هزار و 700 نفر فراهم شده است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه، به مهمترين اقدامات انجام شده در 2 سال گذشته در حوزه صنعت اشاره كرد و گفت: راه اندازي مجدد پتروشيمي و مجتمع شيميايي بيستون، راه اندازي روغن كشي ماهيدشت، تعيين تكليف و شروع پروژه هاي مصوب سفر رهبري از جمله شركت بيواتانول و كارخانه خودروسازي صحنه از جمله اين اقدامات بوده است.
رحيمي با تاكيد بر اينكه بايد زمينه هاي سرمايه گذاري در استان كرمانشاه فراهم شود، گفت: از سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران انتظار داريم از محل منابع و سرمايه هايي كه شركت شهرك ها و سازمان صنايع كوچك در اختيار دارد به كاهش قيمت واگذاري زمين به كارآفرينان و تسهيل فرآيندهاي سرمايه‌ گذاري در استان كرمانشاه كمك كند.
وي عنوان كرد: مديريت ارشد استان با وجود همه محدوديت‌هاي مالي تلاش خواهد كرد بخشي از منابع لازم براي ارايه مشوق هاي سرمايه گذاري را تأمين كند.
معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه در ادامه به فرصت‌هاي از دست رفته استان در زمينه توسعه اشاره كرد و افزود: متأسفانه زماني كه دلار هفت تومان بود كرمانشاه اين فرصت را براي توسعه از دست داد و در سال هاي جنگ تحميلي بسياري از زيرساخت هايش نابود شدند.
ستاد تسهيل كشور چهار هزار و 229 ميليارد ريال براي تسهيل طرح هاي توليدي استان كرمانشاه در نظر گرفته شده است.
اين اعتبار بايد براي تسهيل در روند كار ٣١٧ طرح صنعتي استان كرمانشاه هزينه شود.
تاكنون صاحبان ٨٠ واحد توليدي استان كرمانشاه براي مطرح شدن مشكلاتشان در كارگروه تسهيل استان ثبت نام كرده اند.
استان كرمانشاه داراي بيش از 950 واحد صنعتي است كه 250 واحد آن راكد و يا نيمه فعال است.
8066/7445