۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82097617
T T
۰ نفر
ششمين جشنواره رمضاني شهر خدا از 18 خرداد در برج ميلاد آغاز مي شود

تهران- ايرنا- مديرعامل برج ميلاد تهران گفت: ششمين جشنواره رمضاني شهر خدا از 18 خرداد همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان با ويژه برنامه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، ديني و ورزشي در برج ميلاد تهران برگزار مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي برج ميلاد تهران، عليرضا شريفي با بيان اينكه اين جشنواره تا 15 تيرماه ادامه دارد افزود: در اين دوره از جشنواره رمضاني شهر خدا، سراي سلامت، سراي كودك، سراي تفريحات و سرگرمي، سراي افطاري و غذا در سايت ورزش و محوطه برج ميلاد تهران برپا مي شود.

*برپايي چهار سراي ويژه رمضاني در برج ميلاد
وي با بيان اينكه اين دوره از جشنواره در مساحتي به وسعت 20 هزار متر مربع برگزار مي شود گفت: سراي كودك شامل غرفه هاي مشاوره تربيت فرزند، قصه گويي نجوم، شن بازي، ماهيگيري، پخت نان، دوخت سجاده ويژه روزه اولي ها، نمايش سايه ، نقاشي روي سنگ، معرق و كاشي سراي سلامت است.
مديرعامل برج ميلاد بازي ايرهاكي، برگزاري مسابقه سازه هاي ماكاروني، بازي هاي رايانه اي با محوريت بازي ايراني و بازي هاي فكري و خانوادگي را از جمله برنامه هاي سراي تفريحات و سرگرمي ذكر كرد.
وي خاطرنشان كرد: طراحي بوستان ترافيك در مساحتي به وسعت 400 مترمربع به منظور ارائه آموزش هاي ترافيكي و رانندگي به كودكان از ديگر برنامه هاي سراي تفريحات و سرگرمي است.

*خلق آثار هنري با موضوع شهداي مدافع حرم
به گفته شريفي در سايت ورزش و در كنار سراهاي كودك، تفريحات و سلامت، فضايي با عنوان يادمان شهداي مدافع حرم در نظر گرفته شده است تا هنرمندان در طول برگزاري جشنواره به خلق آثار با موضوع شهداي مدافع حرم بپردازند.
وي همچنين به برپايي نمايشگاه فرش و تابلو فرش ايراني اشاره كرد و افزود: اين جشنواره در طبقات اول و دوم تجاري برج ميلاد تهران براي بازديدكنندگان برپا مي شود و علاقه مندان به صورت رايگان مي توانند از اين نمايشگاه بازديد كنند.
مديرعامل برج ميلاد با اشاره به برپايي نمايشگاه هنرهاي ايراني در گالري شرقي برج ميلاد تهران گفت: در طول ايام برگزاري جشنواره رمضاني شهر خدا در برج ميلاد در گالري شرقي نمايشگاهي از هنرهاي ايراني شامل پارچه و دست بافته هاي تاريخي ايران در معرض ديد علاقه مندان قرار مي گيرد.

*ختم قرآن شهروندان در جشنواره رمضاني برج ميلاد
وي همچنين به برنامه ختم قرآن توسط شهروندان اشاره و اظهار كرد: در اين طرح هر صفحه از قرآن مجيد لمينيت مي شود و شهروندان در صورت تمايل مي توانند يك برگ از اين قرآن هاي لمينيت شده را دريافت و آن را در طول حضور در جشنواره رمضاني قرائت كنند، در اين روش با مشاركت شهروندان در هر روز از ماه مبارك رمضان چندين بار قرآن كريم ختم مي شود.
شريفي ادامه داد: در گذرگاه برج ميلاد راديو جشنواره مستقر خواهد بود كه ضمن اعلام برنامه ها، مسابقات مختلفي را ميان بازديدكنندگان برگزار مي كند.

*اطعام ايتام در ماه رمضان
مديرعامل برج ميلاد تهران در بخش ديگري از سخنان خود گفت: همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان هر شب 100 نفر از كودكان يتيم به صورت رايگان از يادمان ملي ايرانيان بازديد كرده و پس از آن سفره افطاري كريم اهل بيت براي آنها پهن مي شود.
وي افزود: اجراي ويژه دلفيناريوم براي ايتام از ديگر برنامه هاي برج ميلاد براي كودكان بي سرپرست در طول برگزاري جشنواره رمضاني شهر خداست.

*برگزاري ويژه برنامه شب شعر حضرت خديجه (س) در برج ميلاد
وي همچنين از برگزاري شب شعر همزمان با شب شهادت حضرت خديجه (س) خبر داد و افزود: اين مراسم 27 خرداد ماه با حضور شعراي اهل بيت در سالن سعدي مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد تهران برگزار مي شود.

*طهران قديم را در برج ميلاد تماشا كنيد
مديرعامل برج ميلاد تهران با تاكيد بر همكاري ميان برج ميلاد و سازمان اتوبوسراني تصريح كرد: يكي از خاطرات مردم از تهران قديم، وسايل حمل و نقل است؛ به همين دليل تعدادي از اتوبوس هاي قديمي مربوط به دهه هاي گذشته در برج ميلاد تهران به نمايش در مي آيد كه اين خود فضاي نوستالوژيكي را براي بازديدكنندگان بوجود مي آورد.
وي اظهار كرد: همچنين اتوبوسي با عنوان 'اتوبوس مطالعه' در محوطه برج ميلاد قرار مي گيرد كه فضاسازي آن به گونه اي است كه مردم مي توانند اقلام و محصولات فرهنگي ويژه ماه رمضان را از اين اتوبوس خريداري كرده يا در آن به مطالعه كتاب بپردازند.

*استهلال ماه هاي رمضان و شوال بر فراز برج ميلاد
مديرعامل برج ميلاد تهران همچنين از برپايي كارگاه استهلال ماه رمضان و شوال بر فراز برج ميلاد تهران خبر داد و گفت: همچون سال هاي گذشته رويت ماه رمضان و شوال بر فراز برج ميلاد تهران و با حضور متخصصان و منجمان شاخص كشور برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه رويت ماه رمضان 17 خرداد ماه و رويت ماه شوال 15 تيرماه در تراز 292 برج ميلاد تهران انجام خواهد شد افزود: علاقه مندان به علم نجوم و رصد هلال ماه مي توانند به صورت رايگان از تلسكوپ هاي برج ميلاد تهران ماه رمضان و شوال را رويت كنند.
تهرام/9353//1348