۱۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82099620
T T
۰ نفر
نیتروگلیسرین ممیز 34 درصد برای اولین بار در كشور تولید شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت دانش بنیان درسا دارو از تولید نیتروگلیسرین ممیز 34 درصد برای نخستین بار در كشور خبر داد و گفت: این داروی زیرزبانی برای درمان بیماران مبتلا به گرفتگی عروق و نارسایی قلبی به كار می رود.

دكتر امیر اسماعیل ثقفی نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار كرد: از حدود سه تا چهار سال پیش ، فرایند تولید داروهای نیتروگلیسرین تزریقی و زیرزبانی در این شركت آغاز شد.
ثقفی نیا با بیان اینكه اكنون تمام مراحل ساخت این داروها طی و تاییدیه های لازم دریافت شده است، ادامه داد: در زمان حاضر نیتروگلیسرین تزریقی پنج درصد در الكل اتانول نیز ساخته شده است و به شركت داروسازی مربوطه برای تولید انبوه ارائه می شود.
وی گفت: نیتروگلیسرین ممیز 34 درصد هم برای تولید پرل (pearl) زیرزبانی در كشور تولید می شود و همچنین اقدامات لازم برای تولید نیتروگلیسرین ممیز چهار درصد برای مصرف به صورت اسپری دهانی نیز انجام شده است.
مدیرعامل شركت داروسازی دانش بنیان درسادارو اظهار كرد: بسته كاملی از داروی نیتروگلیسرین را كه مصرف گسترده ای در كشور دارد، تولید كرده ایم و كشور از این لحاظ مشكل نخواهد شد.

** نیتروگلیسرین ایرانی خالص ترین در دنیا
ثقفی نیا با بیان اینكه نیتروگلیسرین تولیدشده در ایران یكی از خالص ترین نیتروگلیسرین های تولیدی در جهان است، اظهار كرد: خلوص این دارو نسبت به استاندارد جهانی به 106 درصد می رسد یعنی استاندارد این داروی تولید داخل از حد استاندارد جهانی بالاتر است.
وی با بیان اینكه مهم ترین موضوع در صنعت دارو این است كه بیماران خیالشان از بابت در دسترس بودن دارو راحت باشد، افزود: با تولید نیتروگلیسرین در داخل كشور، این دارو همیشه در دسترس است.
وی اظهار كرد: این شركت، چند سال است كه نیتروگلیسرین با گرانول های مختلف را در اختیار 14 شركت دارویی قرار می دهد.
علمی**1834**1440**1776
۰ نفر