۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۱
کد خبر: 82101543
T T
۰ نفر
57 میلیون ریال برق هفته گذشته در بورس انرژی معامله شد

تهران- ایرنا- ارزش معامله‌های انجام شده در هفته گذشته بیش از 57 میلیون ریال بود كه با توجه به سه روز فعالیت كاری، نسبت به هفته پیش از آن كاهش داشت.

به ‌گزارش وزارت نیرو، ارزش معامله‌های انجام شده بورس انرژی در سه روز نهم، دهم و دوازدهم خردادماه، بیش از 57 میلیون ریال بود.
در نماد بار پایه روزانه معادل یك هزار و 656 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 340 هزار و 28 ریال بر مگاوات ساعت بین خریداران و فروشندگان انرژی معامله شد.
در چهار روز كاری دو هفته پیش بورس انرژی (اول تا پنجم خردادماه)، فقط در نماد بار پایه روزانه معادل دو هزار و 304 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 300 هزار و 312 ریال بر مگاوات ساعت معامله شد.
ارزش معاملات انجام شده در این هفته بیش از 690 میلیون ریال بود.
به گزارش ایرنا، پس از موافقت شورای عالی بورس و اوراق بهادار، بورس انرژی به عنوان چهارمین بورس كشور در چهار بخش اوراق سلف برق، اوراق قرارداد محور كالاهای انرژی مانند زغال سنگ، نفت و انرژی های سبز مانند انرژی های خورشیدی، در برنامه كاری سال 1390 بازار سرمایه ایران قرار گرفت.
قرار است در مرحله نخست، برق به صورت سلف موازی معامله شود و سپس، بازار مشتقه شامل قرارداد آتی، قرارداد اختیار خرید و معاملات در عرصه بین المللی فعال می شود.
شركت بورس انرژی، سازمان بورس و اوراق بهادار، شركت مدیریت فناوری، شركت سپرده گذاری مركزی، شركت های كارگزاری، شركت مدیریت شبكه، شركت توانیر، مصرف كنندگان برق و تولیدكنندگان برق، بازیگران بورس انرژی در بخش معاملات برق محسوب می شوند.
اقتصام**2078**1961
۰ نفر