۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۱۲
کد خبر: 82101844
T T
۰ نفر
نگرانی جمهوریخواهان از خشم رای دهندگان مكزیكی تبار های امریكا به دلیل اظهارات ترامپ

تهران - ایرنا - رهبران ارشد جمهوریخواه امریكا ضمن دوری جستن از اظهارات دونالد ترامپ علیه یك قاضی مكزیكی تبار امریكا گفتند از آن بیم دارند كه این اظهارات وی خشم مكزیكی تبارها را كه یك بلوك رو به رشد از رای دهندگان را تشكیل می دهند، برانگیزد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، ترامپ، قاضی گونزالو كوریل یك قاضی دادگاه بخش را به غرض ورزی علیه خود به دلیل پیگردهای قانونی در ارتباط با اتهام كلاهبرداری علیه دانشگاه ترامپ یكی از اموال و مستغلات این بازرگان نیویوركی متهم كرده است .
نامزد مورد تصور جمهوریخواهان اظهار كرد كه تبار مكزیكی - امریكایی قاضی كوریل باعث شده تا به دلیل قول ترامپ در مبارزه انتخاباتی برای ساخت دیواری در مرز امریكا و مكزیك، افكارش تحت تاثیر قرار گیرد.
میچ مك كانل رهبر اكثریت سنا گفت : وی دیگر نمی تواند بیش از این با اظهارات ترامپ مخالفت كند. من نگران رای اسپانیایی تبارها هستم ، امریكا در حال تغییر است. '
مك كانل در برنامه تلویزیونی 'دیدار با مطبوعات ' گفت : فكر می كنم كه خط زدن آمریكای لاتین تبارها اشتباه بزرگ حزب ما است. من در این مورد نگرانم و امیدوارم كه وی این جهت گیری خود را تغییر دهد. '
دمكرات ها، ترامپ را به لفاظی ها نژادپرستانه در مورد آمریكای لاتین تبارها از جمله توصیف مهاجران مكزیكی به عنوان ' جنایتكار و تجاوز گر ' در سخنرانی های یك سال پیش خود هنگام شروع مبارزه انتخاباتی متهم كرده اند.
چنین لفاظی هایی موجب اصطكاك بیشتر ترامپ با رهبران حزب جمهوریخواه نظیر مك كانل و پل رایان رئیس مجلس نمایندگان امریكا شده است. طی چند سال گذشته، این حزب كوشیده است؛ جاذبه اش را در بین رای دهندگان لاتین تبار ها را فراگیر كنند. جمهوریخواهان ارشد نگران آن هستند كه اظهارات ترامپ ممكن است به بهای از دست رفتن آرای جمهوریخواهان نه تنها در رقابت ریاست جمهوری بلكه در رقابت ها كنگره تمام شود.
در همین حال ، نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان كه به عنوان یك نامزد احتمالی دیگر جمهوریخواهان در كنار ترامپ مورد اشاره قرار گرفته است، اظهارات ترامپ را در باره قاضی ' غیر قابل بخشش ' خوانده است .
وی به فاكس نیوز گفت : این یكی از بدترین اشتباهاتی است كه ترامپ مرتكب شده است .
قاضی كوریل در ایالت ایندیانا متولد شده و والدین وی مهاجران مكزیكی هستند.
شبك **1403 **1917
۰ نفر