۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82103003
T T
۰ نفر
بودجه شهرداري هاي كهگيلويه و بويراحمد 65 درصد افزايش يافت

ياسوج - ايرنا - معاون عمراني استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: بودجه شهرداري هاي 17 گانه اين استان در طول سه سال و از سال هاي 93 تا 95 حدود 65 درصد افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، پژمان نيك اقبالي روز دوشنبه در نشست با شهرداران كهگيلويه و بويراحمد با موضوع اقتصاد مقاومتي افزود: بودجه شهرداري هاي استان در سال 93 حدود 780 ميليارد ريال بود كه اين ميزان در سال هاي 94 و 95 به ترتيب به يك هزار و 130 ميليارد ريال و يك هزار و 200 ميليارد ريال رسيد.
وي بيان كرد: اين ميزان بودجه به جز كمك هاي دولت و يا سازمان شهرداري هاي كشور بوده بلكه از محل درآمدهاي شهرداري هاي كهگيلويه و بويراحمد تامين و جذب شده است.
نيك اقبالي اظهار كرد: از سهميه شهرداري هاي كهگيلويه و بويراحمد از اين ميزان بودجه بايد 60 درصد براي امور عمراني و 40 درصد نيز براي امور جاري هزينه مي شد كه از سوي برخي شهرداران استان به طور دقيق و كامل رعايت نشده و نوعي تخلف است.
وي عنوان كرد: همت دولت تدبير و اميد و مسئولان وزارت كشور كاهش مشكلات شهرداري هاست و در اين راستا نيز از هيچ تلاشي دريغ نخواهد شد.
نيك اقبالي ابراز داشت: دو لايحه شامل لايحه درآمد پايدار شهرداري ها و لايحه مديريت واحد خدمات شهري به زودي از سوي دولت يازدهم به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي شود كه در صورت تصويب و اجراي آنها بخش عمده اي از مشكلات شهرداري ها به ويژه در حوزه اعتبارات كاهش مي يابد.
معاون عمراني استاندار كهگيلويه و بويراحمد افزود: بحث اقتصاد مقاومتي از سوي شهرداران استان بيش از پيش جدي گرفته شود و ايده ها و برنامه هاي خود در اين زمينه را نيز به زودي ارائه دهند.
نيك اقبالي گفت: تكيه بر منابع مالي پايدار و متكي نبودن به اعتبارات محدود دولتي مي تواند كمك بسزايي به اجرا و تحقق هر چه مطلوبتر اقتصاد مقاومتي از سوي شهرداري هاي كهگيلويه و بويراحمد كند.
وي با اشاره به اينكه كارآمدي و تخصصي شدن نيروهاي انساني تاثير چشمگيري در زمينه اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتي از سوي شهرداري هاي كهگيلويه و بويراحمد خواهد داشت، بيان كرد: شهرداري هاي استان نيروي انساني مازاد بر نياز دارند و اين نيروها نيز هزينه بردار هستند.
نيك اقبالي اظهار كرد: تاكيد مسئولان وزارت كشور بر تعديل نيروهاي انساني شهرداري ها و در صورت لزوم بكارگيري نيروهاي تخصصي و فني است.
وي بدون اشاره به آمار، عنوان كرد: بسياري از شهرداري هاي كهگيلويه و بويراحمد نيروهاي انساني تخصصي و فني كافي را ندارند كه بايد اين معضل به زودي برطرف شود.
نيك اقبالي ابراز داشت: شهرداران كهگيلويه و بويراحمد نگاه درآمدي به كميسيون ماده 100 و جرايم دريافت شده از محل ساخت و سازهاي غيرمجاز نداشته باشند زيرا هر چند كه در كوتاه مدت درآمدزاست اما در بلندمدت مشكل آفرين خواهد بود.
معاون عمراني استاندار كهگيلويه و بويراحمد افزود: امسال آخرين سال فعاليت دور چهارم شوراهاي اسلامي شهرها در اين استان است و احتمال دارد برخي اعضاي شوراهاي استان براي جمع آوري آرا از امكانات، تجهيزات و اعتبارات شهرداري ها استفاده كنند كه بايد جلوي چنين اقدامي گرفته شود.
نيك اقبالي گفت: برخي از شهرداري هاي كهگيلويه و بويراحمد به سه موضوع مهم كشتارگاه ها، پسماند و دفن زباله توجه لازم را نمي كنند كه بايد تلاش و برنامه ريزي بيشتري در اين زمينه شود هر چند كه امكانات و اعتبارات محدود است.
وي بيان كرد: براي جلوگيري از گسترش معضلات حاشيه نشيني و ساخت و سازهاي غيرمجاز در شهرهاي مختلف كهگيلويه و بويراحمد بايد كنترل و نظارت بيشتري از سوي شهرداري هاي اين استان انجام شود.
نيك اقبالي اظهار كرد: وضعيت اجراي پروژه هاي عمراني شهرداري هاي كهگيلويه و بويراحمد به طور دقيق و كامل بررسي مي شوند و انتظار مي رود كه كيفيت لازم را داشته باشند.
وي عنوان كرد: اجراي سازه هاي موقت و بدون اصول فني در شهرهاي كهگيلويه و بويراحمد ممنوع است و شهرداري هاي استان نيز بايد از اينگونه سازه ها به ويژه در حاشيه شهرها جلوگيري كنند.
7535/6162