۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۳۰
کد خبر: 82103380
T T
۰ نفر

قيمت زولبيا و باميه در زنجان اعلام شد

۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۳۰
کد خبر: 82103380
قيمت زولبيا و باميه در زنجان اعلام شد

زنجان - ايرنا - به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان و افزايش تقاضا براي خريد شيريني‌هاي زولبيا و باميه قيمت اين شيريني ها در زنجان با افزايش 15 درصدي نسبت به سال گذشته اعلام شد.

رئيس اتحاديه قنادان شهرستان زنجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون 119 واحد قنادي و 24 واحد كيك پزي در سطح اين شهرستان داراي مجوز كسب فعاليت هستند.
رسول محمدي با بيان اينكه سه واحد ديگر براي اخد مجوز كسب اقدام كرده‌اند، افزود: با توجه به افزايش تعرفه‌هاي آب، برق، گاز، دستمزد و حقوق، مواد اوليه از جمله شكر، تخم مرغ و برخي مواد خوراكي، قيمت هر كيلوگرم شيريني نيز امسال افزايش يافت.
وي، قيمت هر كيلوگرم زولبيا و باميه مخلوط را 90 هزار ريال، زولبيا 95 هزار ريال، باميه نيز 90 هزار ريال و نان چايي نيز 80 هزار ريال اعلام كرد.
رئيس اتحاديه قنادان شهرستان زنجان گفت: قيمت بقيه شيريني ها در سطح اين شهرستان نيز 15 تا 19 درصد افزايش يافته است.
محمدي متذكر شد: با توجه به حساسيت مواد به كار رفته در پخت انواع شيريني، مشتريان از خريد هرگونه شيريني اعم از زولبيا و باميه و كيك از سوپرماركت‌ها و بقالي‌ها و محل هايي غير از قنادي ها خودداري كنند.
وي تاكيد كرد: برخي افراد كه قناد نيستند نيز در ماه رمضان با ايجاد شغل موقتي براي خود اقدام به پخت زولبيا و باميه در مكان‌هاي غير بهداشتي كرده، از مواد فاسد شده استفاده و در سوپرماركت ها و بقالي ها آنها را عرضه مي كنند.
رئيس اتحاديه قنادان شهرستان زنجان، از شهروندان خواست از خريد هرگونه شيريني مورد نياز از مكان‌هايي به جز قنادي‌هاي مجوزدار خودداري كنند.
محمدي يادآورشد: زنجاني ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عرضه شيريني در خارج از قنادي‌ها و يا ساير موارد تخلف مورد را با شماره تلفن 124 صنعت، معدن و تجارت،33334040 اتاق اصناف استان زنجان و شماره تلفن 33323566 اتحاديه قنادان شهرستان زنجان گزارش دهند.
وي تاكيد كرد: گزارش موارد تخلف همشهريان متوليان را در ارائه خدمات سالم و بهداشتي به مردم كمك خواهد كرد.
7325/6085