۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82104362
T T
۰ نفر
امام جمعه آران وبيدگل: نبايد از كاركردهاي مساجد غافل شد

آران و بيدگل، كاشان- ايرنا- امام جمعه آران وبيدگل گفت: فعاليت مساجد به گونه اي برنامه ريزي شود كه متناسب با زمان و حال مردم باشد و در عين حال هم نبايد از كاركردهاي متعدد مساجد غافل شد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد موسوي روز سه شنبه در همايش هيات امنا و خادمان مساجد آران و بيدگل از امامان جماعت مساجد به عنوان اصلي ترين ركن مسجد نام برد و افزود: فعاليت هاي فرهنگي بايد با هماهنگي و محوريت امامان جماعت نياز سنجي، برنامه ريزي و اجرا شود.
وي گفت: مسجد قرارگاه فرهنگي و مذهبي جامعه اسلامي و امام جماعت فرمانده اين قرارگاه است.
رييس شوراي فرهنگ عمومي آران و بيدگل تصريح كرد: مسجد خانه خدا بر روي زمين است و كسي كه به مسجد وارد مي شود مهمان خداست و خدمت به مهمان خدا، مرتبه اي بسيار ارزشمند و توفيق بزرگي است.
امام جمعه آران و بيدگل تعداد مساجد فعال آران و بيدگل را يكصد مسجد عنوان و خاطرنشان كرد: ماه خدا ماه مسجد است و مردم در اين ماه به مساجد اقبال ويژه اي دارند، لذا خادمان و هيات امناي مساجد بايد همت خود را در راه خدمت به مهمانان خدا مضاعف كنند.
وي به كاركردهاي مهم مسجد اشاره كرد و يادآور شد: مهم ترين كار مسجد اقامه نماز جماعت است، اما اين تنها كار مسجد نيست و نبايد از كاركردهاي متعدد مسجد غافل شد.
امام جمعه آران و بيدگل به لزوم ارتباط تنگاتنگ امام جماعت و مردم تاكيد و تصريح كرد: حوزه هاي علميه از زمان غيبت صغري تاكنون به بركت مردم فعال بوده و امام خميني (ره) حتي در زمينه امور معيشتي روحانيان نيز معتقد به حفظ اين ارتباط و عدم ارتزاق دولتي بودند.
رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل نيز بر لزوم پويايي مساجد تاكيد و خاطرنشان كرد: مساجد پويا، توطئه هاي دشمن را خنثي مي كند.
حجت الاسلام مردان تلاش هيات امناي مساجد براي جذب جوانان در ماه رمضان را خواستار شد و افزود: مركز رسيدگي به امور مساجد در ماه مبارك رمضان كاركردهاي مساجد شهرستان را از لحاظ برنامه هاي شاخص فرهنگي، جذب جوانان و وضعيت بهداشتي ارزيابي و جمع بندي خواهد كرد.
7472/6021