۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶
کد خبر: 82105568
T T
۰ نفر

98 هكتار جنگل ومرتع شلال دان باشت در آتش سوخت

۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶
کد خبر: 82105568
98 هكتار جنگل ومرتع شلال دان باشت در آتش سوخت

یاسوج - ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری كهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از 98هكتار از جنگل و مرتع منطقه زیبای و گردشگری شلال دان شهرستان باشت طعمه حریق شد.

سرهنگ محمدرحیم برزمند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض اطلاع، نیروهای یگان حفاظت به محل وقوع آتش سوزی اعزام شدند و با كمك نیروهای مردمی و برخی نهادها نیز اقدام به خاموش كردن آتش كردند.
برزمند تاكید كرد: به دلیل سخت گذر بودن و مسافت طولانی محل وقوع آتش سوزی و نیز خشك بودن كامل مراتع و وسعت آتش سوزی اطفای حریق نیز به مدت حدود هفت ساعت به طول انجامید.
منطقه شلال دان در حدود پنج كیلومتری شهرستان باشت یك از شهرستان های هشت گانه و گرمسیری كهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
وی از وقوع هشت فقره آتش سوزی در سال جاری تاكنون در سطح جنگل ها و مراتع استان خبر داد و گفت: بر اثر این آتش سوزی ها 198.7 هكتار از جنگل های استان طعمه حریق شدند.
برزمند بیشترین میزان نابودی جنگل ها و مراتع در این تعداد آتش سوزی را مربوط به شلال دان باشت دانست و افزود: سال گذشته نیز بر اثر وقوع 79 فقره آتش سوزی یكهزارو 296هكتار از جنگل ها و مراتع استان نابود شد.
وی ابراز داشت: با توجه به فصل تابستان و احتمال وقوع آتش سوزی های بیشتر یكی از راهبردهای مهم اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان توانمندسازی جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد برای حفاظت و صیانت از جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی است.
كهگیلویه وبویراحمد دارای حدود یك میلیون هكتار عرصه جنگلی و مرتعی است.
آتش سوزی شلال دان كه از ساعت 16 روز سه شنبه به قوع پیوست شب هنگام مهار شد ولی بخشی از این حریق وپس مانده های آتش به طور كامل روز چهارشنبه مهار شد.
3016/6162