۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۴
کد خبر: 82105947
T T
۰ نفر

آتش سوزي در لنگركوه در بخش شهيون دزفول

۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۴
کد خبر: 82105947
آتش سوزي در لنگركوه در بخش شهيون دزفول

دزفول - ايرنا - بخشي از مراتع كوه لنگر در بخش شهيون دزفول عصر چهارشنبه آتش گرفت.

معاون استاندار و فرماندار ويژه دزفول چهارشنبه شب به ايرنا گفت:حادثه آتش سوزي حوالي ساعت 16:30 دقيقه روز چهارشنبه گزارش شده و در پي آن ماموران منابع طبيعي و محيط زيست دزفول به منطقه اعزام شدند.
حبيب اله آصفي افزود:در پي اين آتش سوزي كه هنوز ميزان خسارت آن مشخص نشده اهالي محلي و نيز بسيج در كنار ساير دستگاههاي ذيربط وارد عمل شده اند تا آتش را مهار كنند.
بخشدار شهيون دزفول نيز به ايرنا گفت: اين آتش سوزي در بخشي از مراتع كوه لنگر در پشت روستاي ليوس گزارش شده و طبق اطلاع اوليه بخشي از علفزار منطقه در لنگركوه آتش گرفته است.
هوشنگ عبداللهي افزود:با توجه به كوهستاني و صعب العبور بودن منطقه تا رسيدن ماموران منابع طبيعي و محيط زيست به منطقه ، اهالي محلي و نيز بسيج براي مهار آتش سوزي وارد عمل شده اند.
وي اظهار كرد:از روستاي ليوس در 73 كيلومتري دزفول تا محل آتش سوزي در كوه لنگر حدود 2 ساعت بايد پياده روي كرد.
بخشدار شهيون گفت:احتمال اين كه آتش سوزي به دليل سهل انگاري چند نفر كوهنورد اتفاق افتاده باشد وجود دارد اما اين موضوع هنوز قطعي نشده است.
عبدالهي گفت:در پي اين آتش سوزي تمام امكانات بخش شهيون براي مهار آتش و جلوگيري از خسارت به مراتع بسيج شده و وارد عمل شده اند.
وي گفت: تا لحظه مخابره خبر دود ناشي از اين آتش سوزي همچنان منطقه را فرا گرفته است.
روستاي ليوس در 73 كيلومتري شهر دزفول در بخش شهيون و در دامنه كوه لنگر واقع شده است.
بخش كوهستاني شهيون دزفول با 2 هزار و 890 كيلومتر مربع وسعت ،پنج دهستان و 372 واحد تقسيمات كشوري در شمال دزفول در استان خوزستان واقع شده است.
شبك **6068 **1917
۰ نفر