۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82107150
T T
۰ نفر
تشدید فضای امنیتی بیت المقدس در نخستین جمعه ماه مبارك رمضان

تهران – ایرنا – رژیم صهیونیستی با اتخاذ تدابیر سختگیرانه تر علیه فلسطینیان، فضای امنیتی بیت المقدس را در نخستین روز جمعه ماه مبارك رمضان تشدید كرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، رژیم صهیونیستی از امروز جمعه دسترسی فلسطینیان ساكن كرانه باختری و نوار غزه را به بیت المقدس و مسجدالاقصی به صورت كامل مسدود كرده است.
به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، همه مسیر ها به كرانه باختری و نوار غزه تا نیمه شب دوشنبه آینده مسدود خواهد بود.
این اقدامات پس از عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان در تل آویو و كشته و زخمی شدن 4 10 صهیونیست اتخاذ شد.
روز گذشته نیز رژیم صهیونیستی اجازه ورد بیش از 83 هزار فلسطینی به شرق بیت المقدس و مسجدالاقصی در ماه مبارك رمضان را لغو كرد.
رژیم اشغالگر قدس همچنین هماهنگی های صورت گرفته با نوار غزه را در ماه رمضان به حالت تعلیق درآورد و حق ساكنان غزه برای حضور هفتگی در مسجدالاقصی كه بخشی از مفاد آتش بس سال 2014 رژیم صهیونیستی بود، لغو كرد.
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی نیز روز پنجشنبه طی حكمی، بازگشت پیكر شهدای فلسطینی را به خانواده هایشان ممنوع كرد.
در این میان، نظامیان صهیونیست بامداد روز پنجشنبه با یورش گسترده به روستای یطا در منطقه الخلیل كرانه باختری، شمار نامشخصی از فلسطینیان را بازداشت كردند.
پایگاه خبری صهیونیستی جروزالم پست نیز از استقرار هزاران نظامی صهیونیست در بیت المقدس همزمان با برگزاری نخستین نماز جمعه ماه مبارك رمضان در مسجدالاقصی خبر داد.
اقدامات تنبیهی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان همواره با انتقاد شدید گروه های حقوق بشری در سراسر جهان مواجه شده است كه این گونه تدابیر را نوعی 'مجازات جمعی' و نقض فاحش قوانین بین المللی می دانند.
از زمان آغاز انتفاضه جدید فلسطینیان علیه تشدید سیاست های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در اكتبر (مهر/آبان) گذشته، بیش از 200 فلسطینی به شهادت رسیده اند.
خاورم**9156**1579