۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۰۴
کد خبر: 82110201
T T
۰ نفر

چین یك تبعه كره شمالی را دستگیر كرد

۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۰۴
کد خبر: 82110201
چین یك تبعه كره شمالی را دستگیر كرد

پكن - ایرنا - تازه ترین گزارش های خبری حاكی است كه چین یك تبعه كره شمالی را به اتهام آنچه جاسوسی، قاچاق پول و طلا عنوان شده، دستگیر كرده است.

به گزارش ایرنا، این شهروند كره شمالی كه نامی از وی برده نشده ظاهرا در شهر «داندونگ» در مرز چین با كره شمالی دستگیر شده است.
پلیس چین اعلام كرده كه از خانه فرد یاد شده 4 میلیون و 500 هزار دلار پول نقد و شمش طلا پیدا كرده است.
روزنامه «یومیوری» ژاپن اتهام این فرد را جاسوسی، قاچاق طلا و پول عنوان كرده و ‌آورده است: ماموران چینی نیمه شب به خانه این مرد یورش برده و او را به همراه مبالغی ارز و طلا بازداشت كرده اند.
اگرچه جزئیات زیادی در باره این عملیات و شهروند كره شمالی اعلام نشده اما گزارش های رسانه ای ژاپن و یونهاپ از كره جنوبی حاكی است، اموالی كه از وی بدست آمده ناقض تحریم های سازمان ملل بوده است.
ظاهرا این مرد چندین سال در این شهر مرزی چین زندگی می كرده و بازرگانان منطقه از او با عنوان نماینده تجاری دولت كره شمالی یاد می كرده اند.
«ری سو یونگ» معاون حزب حاكم كارگر كره شمالی ماه جاری میلادی در پكن با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین دیدار و گفت و گو كرد و خواستار گسترش روابط دو كشور شد.
روزنامه ژاپنی می نویسد كه این دستگیری در همین ایام صورت گرفته و به اطلاع سفارت كره شمالی در پكن نیز رسیده است.
بنا بر همین گزارش، یك نماینده از سوی كره شمالی راهی چین شده است تا در باره وضعیت این شهروند كره ای با مقام های این كشور گفت وگو كند ولی از وضعیت فرد بازداشت شده، اطلاعی در دست نیست.
نشریه افزوده است: اگر چنین اتفاقاتی صورت گرفته باشد، این موضوع می تواند بخشی از تلاش های چین برای فشار بر كره شمالی با هدف رها كردن برنامه توسعه تسلیحات هسته ای محسوب شود.
آساق**231**1597