۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۳
کد خبر: 82111360
T T
۰ نفر
عضو شوراي شهر برلزوم ايجاد مديريت يكپارچه براي حفظ بناهاي تاريخي پايتخت تاكيد كرد

تهران- ايرنا- رئيس كميته ميراث فرهنگي و بافت تاريخي شهر تهران بر لزوم پيگيري جدي براي تحقق مديريت يكپارچه شهري براي رسيدگي به موضوعات مرتبط با حفظ و مرمت بافت تاريخي شهر تهران تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا از اداره كل ارتباطات و امور بين الملل شوراي اسلامي شهر تهران احمد حكيمي پور روز دوشنبه در جلسه كميته گردشگري، ميراث فرهنگي و بافت هاي فرسوده شهر تهران با اشاره به خواست عمومي براي حفظ و نگهداري و مرمت بافت تاريخي در شهر تهران گفت: با تحقق مديريت يكپارچه شهري براي موضوعات مرتبط با حفظ و مرمت بافت تاريخي، از موازي كاري ها جلوگيري مي شود.
وي يكي از موانع حفظ بناهاي تاريخي و ميراث فرهنگي را از دست دادن زمان دانست و افزود: برخي از بناهاي تاريخي شهر تهران بر اثر اين تعلل ها از بين رفته و آسيب به وجود آمده ديگر قابل جبران نيست.
حكيمي پور عنوان كرد: علت به وجود آمدن فاصله هاي زماني براي اجراي طرح هاي مرتبط با بافت تاريخي شهر، عدم هماهنگي ميان بخشي بين دستگاه هاي مسئول در حوزه ميراث فرهنگي و بافت تاريخي است.
وي افزود: كميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران بطور جدي تحقق مديريت يكپارچه در حوزه حفظ و نگهداري بافت هاي تاريخي در اسناد بالادستي را دنبال مي كند.
عضو شوراي شهر تهران تاكيد كرد: دستگاه هاي اجرايي بايد به گونه عمل كنند كه منجر به فرصت سوزي در حفظ و مرمت بناهاي تاريخي نشود.
وي همچنين بر لزوم اصلاح برخي قوانين در اين حوزه تاكيد كرد و گفت: قانون با هدف تسهيل كارها نوشته مي شود و نبايد عاملي براي انجام نشدن كارهاي شود.
رئيس كميته ميراث فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران اعلام كرد: پيش از اين شوراي شهر مكاتباتي را با رئيس جمهوري در خصوص برج ميدان آزادي و تحقق مديريت يكپارچه شهري انجام داده و اخبار حاكي از دستورات خوب رئيس جمهوري در اين موضوعات است.
وي تاكيد كرد: از اين پس نيز كميته گردشگري و ميراث فرهنگي اقدامات خود را از طريق رئيس شوراي شهر با دستگاه هايي نظير مجلس شوراي اسلامي، دولت و وزارتخانه ها پيش خواهد برد.
پژمان پشمچي زاده، معاون شهرسازي شهردار تهران نيز در اين جلسه با اشاره به اقدامات شهرداري براي احياي بافت تاريخي شهر، گفت: شهرداري اقدامات تاثيرگزار در حفظ پهنه تاريخي را احصا و طرح هاي محرك توسعه منطقه را اجرا كرد.
پشمچي زاده در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص طرح جامع و طرح تفصيلي مناطقي با بافت فرسوده گفت: اين دو طرح بر اساس نظرات تمامي مسئولان حاضر در شهر تهيه شده و طرحي جامع نگر و با در نظر گرفتن تمامي مولفه ها است.
وي تاكيد كرد: در بازنگري طرح تفصيلي نيز نظرات سازمان هايي همچون ميراث فرهنگي دريافت شده است و بر اساس نظرات تمامي مسئولان تصميم گيري شده است.
وي به برخي مشكلات ناشي از طرح تفصيلي شهر تهران اشاره كرد و گفت: طرح هاي اين منطقه آماده شده و با نگاه حفظ و صيانت از بافت تاريخي و بالا بردن كيفيت سكونت براي تصويب در حال ارائه به كميسيون ماده 5 است.
تهرام/7244//1348