۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۷
کد خبر: 82113290
T T
۰ نفر
ارائه تسهیلات جدید به مشمولان اعزام به خدمت سربازی

تهران - ایرنا - جانشین سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از ارائه تسهیلات جدید به مشمولان و سربازان متاهل در راستای خوشایندسازی خدمت سربازی خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم كریمی در این باره گفت: این افراد پس از فراغت از تحصیل با مراجعه به دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی ( پلیس +10) می توانند با ثبت درخواست اعزام به خدمت، تاریخ اعزام را به انتخاب خود تا موعد قانونی آن تعیین كنند كه این محدوده زمانی، یكسال است.
وی افزود: قبلا شیوه اعزام به این صورت بود كه هر زمان مشمول خود را معرفی می كرد، در اولین فرصت به خدمت اعزام می شد، اما اكنون به منظور اعمال خواسته مشمولان، امكان تعیین زمان اعزام تا موعد قانونی اعزام به خدمت توسط خود مشمول فراهم شده است.
سردار كریمی اظهار داشت: تعیین زمان اعزام به خدمت سربازی توسط مشمولان امكان تنظیم برنامه زندگی را به افراد می دهد تا بر اساس انتخاب خودشان در زمان مناسب به سربازی اعزام شوند.
كریمی با بیان اینكه سازمان وظیفه عمومی ناجا در راستای به كارگیری تخصصی سربازان، امكان ثبت توانمندی ها و تخصص مشمولان را فراهم كرده است، گفت: مشمولان كارشناسی و بالاتر همچنین می توانند در زمان ثبت درخواست اعزام به خدمت در دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی ( پلیس +10 ) رزومه خود را ارائه كنند تا براساس توانمندی و تخصص به كارگیری شوند.
وی تصریح كرد: این رزومه ها قبل از اعزام مشمولان در اختیار سازمان های مربوطه از جمله ارتش، ناجا و سپاه قرار داده می شود و سازمان ها بر اساس نیازشان می توانند افراد را انتخاب و در یگان هایشان پذیرش كنند.
كریمی در خصوص اجرای این طرح افزود: این موضوع باعث كسب تجربه بیشتر سربازان و نیز بهره وری بیشتر نیروی انسانی در نیروهای مسلح می شود و همچنین به كارگیری تخصصی متناسب با توانمندی افراد، موجب كسب رضایت بیشتر آنان در دوران خدمت سربازی خواهد شد.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در تشریح تسهیلات اعطا شده به سربازان متاهل از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر به كارگیری سربازان متاهل در شهر محل سكونت همسر گفت: مشمولان متاهل در ابتدای ثبت درخواست اعزام به خدمت باید مشخصات تاهل خود و شهر مورد نظر را در سامانه دفاتر ثبت كنند.
كریمی افزود: مشمولان متاهل به نزدیك ترین مراكز آموزشی شهر مورد نظر آنان، كه نیروی مربوطه دارای یگان سازمانی باشد، معرفی می شوند و پس از اتمام دوره آموزشی در شهر مورد نظر، خدمت می كنند.
وی از هماهنگی با معاونت نیروی انسانی نیروهای مسلح برای تحقق این موضوع خبر داد و گفت: پس از اتمام دوره آموزشی، معاونت نیروی انسانی سازمان های مربوطه، یگان خدمتی كاركنان وظیفه را مشخص می كنند.
كریمی افزود: با اجرای این طرح، احتمال بهره مندی همزمان مشمول از همه امتیازات وجود ندارد برای مثال؛ مشمول متاهلی كه دارای تجربه و تخصص خاصی هستند در صورت به كارگیری در محل زندگی همسر، ممكن است امكان به كارگیری تخصصی وی میسر نشود.
اجتمام(1)9105** 1200
۰ نفر