۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲
کد خبر: 82113393
T T
۰ نفر

جیره بندی آب در بروجن منتفی شد

۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲
کد خبر: 82113393
جیره بندی آب در بروجن منتفی شد

شهركرد- ایرنا- مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری از منتفی شدن طرح جیره بندی آب در شهر بروجن خبر داد و گفت: جیره بندی آب در بروجن در حد یك پیشنهاد بود كه به مرحله اجرا نرسید.

قدرت الله بیگلری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی كه بر اساس كاهش بارندگی و افت شدید سطح آبهای زیرزمینی شاهد كم آبی در شهرستان بروجن هستیم و پیشنهاد شده بود تا آب در این شهر جیره بندی شود اما با مدیریت صحیح این موضوع این طرح منتفی شده است.
وی از وارد مدار شدن سه حلقه چاه برای رفع مشكل كم آبی در بروجن خبر داد و گفت: این سه حلقه چاه تا 90 درصد از مشكل را برطرف كرده و دیگر نیازی به جیره بندی آب وجود ندارد.
بیگلری تصریح كرد: احتمال افت فشار آب در برخی از محله های بروجن وجود دارد كه با تنظیم فشار آب در دیگر محله ها می توان این مشكل را نیز برطرف كرد.
بیگلری با تاكید بر صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف آب در بخش های مختلف، اظهار كرد: اگر مردم استان مصرف آب خود را در حدود 10 درصد كاهش دهند در هیچ یك از مناطق استان با مشكل كم آبی مواجه نمی شویم.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری از مردم و نهادهای دولتی در خواست كرد تا با توجه به روند تشدید خشكسالی در استان تلاش خود را برای مصرف بهینه مایه حیات به كار گرفته و از مصرف غیرضروری آب بپرهیزند.
به گزارش ایرنا، هم اكنون 217 هزار مشترك با جمعیتی بالغ بر 530 هزار نفر در 40 شهر چهارمحال و بختیاری از آب شرب سالم و لوله كشی بهره مند هستند.
7363/2097