۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82113487
T T
۰ نفر
خشونت علیه همسر را به تلفن 123 اطلاع دهید

تهران - ایرنا - رئیس مركز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی كشور از هموطنان خواست تا خشونت علیه همسر را به تلفن اورژانس اجتماعی با شماره تماس 123 اطلاع دهند تا كمك های لازم برای آنان انجام شود.

حسین اسدبیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مركز مداخله در بحران، تیم های سیار و كارشناسان خط تلفنی اورژانس اجتماعی به موارد خشونت علیه همسر و همسر آزاری رسیدگی می كنند.
وی خاطرنشان كرد: كارشناسان و مشاوران اورژانس اجتماعی در مواقع همسرآزاری تلاش می كنند با مذاكراتی كه با زن و شوهر انجام می شود به آنان كمك كنند و در صورتی كه مشكل ، خیلی حاد شود از طریق مشاور حقوقی به آنان خدمات ارائه می شود یا اینكه به مراكز مشاوره خارج از مركز اورژانس اجتماعی معرفی می شوند.
رئیس مركز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: هرچند خدمات اورژانس اجتماعی در ایران یكی از خدمات مترقی در منطقه خاورمیانه به شمار می آید؛ اما مشكلاتی از جمله نگرش مردم برای ارائه این خدمات وجود دارد.
اسدبیگی تصریح كرد: در بسیاری از مواقع، مردم عادی از اینكه به زنان این خدمات را می دهیم گلایه دارند و حتی می گویند رفتارهای و آموزش های اورژانس اجتماعی موجب شده است كه جنس مونث از جنس مذكر طلبكار باشد و برخی از مردان هم معتقدند كه زنان با این خدماتی كه دریافت می كنند به اصطلاح «پر رو»‌می شوند.
وی در پاسخ به این سئوال كه آیا در صورت فحاشی و آزار عاطفی نیز می توان با تلفن 123 تماس گرفت، گفت: فحاشی و آزار عاطفی چیزی نیست كه به راحتی بتوان برای آن اقدامی انجام داد ، اینها ناشی از اختلافات زناشویی این افراد است و ابتدا باید مشكل بین زن و شوهر حل شود.
رئیس مركز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: كاركردن روی این مشكل نیاز به مدت طولانی دارد اما كار اورژانس اجتماعی، مانند اورژانس طبی كه كارهایی همچون پانسمان در آن انجام می شود و به بیمارستان ارجاع می دهند ، كوتاه مدت است.
اسدبیگی افزود: كارشناسان اورژانس اجتماعی، مذاكرات و مشاوره های كوتاه مدت چند هفته ای دارند و در صورت نیاز افراد را به مراكز مرتبط ارجاع می دهند ؛ ضمن اینكه هر چند موارد را پیگیری می كنیم اما در زمان حاضر در طولانی مدت كاری نمی كنیم.
وی ، فعالیت اورژانس اجتماعی را امری غنیمت دانست و گفت: هنگامی كه بسیاری از مراجعان ما باخبر می شوند كه چنین خدماتی وجود دارد، تعجب می كنند كه مگر می شود در كشورمان چنین خدماتی ارائه شود.
رئیس مركز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی كشور، اظهار امیدواری كرد كه شرایط خدمات رسانی اورژانس اجتماعی بهتر شود و خدمات رسانی به افراد دردمند، رنجدیده و دچار آسیب بیشتر شود.
به گفته وی، سال گذشته 12 هزار و 159 مورد همسرآزاری به مراكز مداخله در بحران، تیم های سیار و خط تلفنی اورژانس اجتماعی بهزیستی گزارش شد.
اجتمام(4)**9185**1776
۰ نفر