۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۴۹
کد خبر: 82114112
T T
۰ نفر
پیكرهای مطهر  6 شهید مدافع حرم در قم به خاك سپرده شدند

قم- ایرنا - پیكرهای پاك ومطهر 6 تن از شهیدان مدافع حرم حضرت زینب(س) عصر چهارشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم در قم تشییع و به خاك سپرده شدند.

به گزارش ایرنا، پیكر طلبه بسیجی احمد مكیان و شهیدان قربان حسنی، حیدر شعبانی و صادق واحدی از لشكر فاطمیون و سید اقبال و امجد حسین از تیپ زینبیون كه بتازگی در جریان نبرد با تكفیری ها در سوریه به شهادت رسیده بودند، پس از آئین ترتیل خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه(س) و همچنین اقامه نماز میت توسط حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس كریمه اهل بیت(ع) از این مكان مقدس تا چهار راه شهدای قم تشییع و برای دفن در قطعه 31 بهشت معصومه به این آرامستان انتقال داده شدند.
مشایعت كنندگان پیكرهای این شهدا در حالی كه بر سر و سینه می زند، با فریادهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود جنایت های عوامل و مزدوران استكبار جهانی در كشورهای منطقه را به شدت محكوم كردند.
شهید احمد مكیان یكی از روحانیان و ورزشكاران شهرك شهید طالقانی بندر ماهشهر در استان خوزستان بود.
در حالی كه قطعه 31 آرامستان بهشت معصومه قم مختص شهدای مدافع حرم افغان و پاكستانی است، این شهید بر طبق وصیتی كه كرده بود، به عنوان نخستین شهید مدافع حرم ایرانی به جای دفن در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) در كنار سایر همرزمان شهیدش در بهشت معصومه به خاك سپرده شد.
/7403 / 1175/